הכרות
מפגש ראשון תחת שמש איטלקית יוקדת מהצפוי מראה שלפחות מבחינת עיצוב אנשי וולוו בפירוש מצאו קו מעניין. עם מראה סמי-סטיישני מחודד וקווי דופן דינאמיים, ה-V40 נראית מעניינת, מיוחדת וספורטיבית.

כל השאר נראה כמו התפתחות מוכרת וברורה לקו האופייני של וולוו וגם לדברים שראינו כבר ב-S40 היוצאת, בייחוד הקונסולה הצפה והדקיקה שבמרכז.
המושבים החדשים, כיאה לוולוו, נוחים ונאים ותנוחת הנהיגה טובה למדי. מאחור המרחב מספק ובתא המטען יש לנו רצפה כפולה שיכולה להפוך למחיצה שימושית. נחמד.
בתנועה
כיאה למי שרוצה להתחרות בקומפקטיות הגרמניות מוצגת המכונית עם שפע לא קטן של יחידות כוח (בחלק מהמקרים מדובר באותה יחידה בסיסית עם שינויי הספק). אז יש לנו כאן 3 מנועי דיזל ו-6 לוגמי בנזין עם 4 או 5 צילינדרים. אבל הגרסה שמעניינת אותנו יותר היא ה-T4. מדובר במנוע ה-1.6 ליטר 180 כ"ס שפגשנו כבר בדגמים רבים של וולוו בארץ וגם אצל פורד פוקוס תחת השם אקובוסט. הוא מעניין בגלל שידוכו לתיבת הפאוור-שיפט, כפולת המצמדים, המוכרת לא פחות במבחר של פורד כמו גם של וולוו.

ה-V40 בה נהגנו נשענה על כיול המתלים הספורטיבי וגם אם פה ושם היא מעט קשיחה, היא אינה נחבטת והיא הסתדרה לא רע עם הכבישים הלא מושלמים שסביב העיר ורונה. מעניין איך זה יהיה על אספלט מקומי. מכל שאר הבחינות המוטו שמאפיין אותה הוא דיוק, גיבוש ורהיטות. תנודות המרכב מרוסנות היטב, היא שומרת היטב על קווי הפניה ומגיבה באופן מדוד ומדויק לפקודות ההגה. ההגה החשמלי של וולוו, שמאפשר לבחור 3 דרגות קושי, מציע פעולה ברורה ומשקל נכון. התוצאה היא מכונית שמגיבה היטב לפקודות הנהג, ומוכנה לצלוח כבישים מפותלים בקצב מפתיע עם אחיזה טובה משני הכיוונים. לי חסרה קצת דרמה ותגובות חדות יותר להעברות משקל. אלא שמול יכולת כזו קשה לבוא בטענות. מפריע יותר כושר התמרון בעיר עם רדיוס סיבוב שבכבישים הצרים של האזור נראה גדול מדי.

וולוו V40 היא בפירוש צעד גדול וחשוב עבור היצרנית השוודית. היא ממוקדת בהרבה לעומת העבר ונכונה יותר לפלח השוק בו היא שואפת להתחרות. לכשעצמה היא גם נאה ובולטת מבחינת מראה, ונעימה ומרשימה ביכולת גם אם לא תמיד עונה על ההצהרות הספורטיביות של היצרנית.
יש לה סיכוי טוב להצליח בקטגוריה שלה גם בארץ אבל זה תלוי אם היבואנית תצליח הפעם להיות ממוקדת ותחרותית מתחילת הדרך בפלח השוק הקשה הזה. הרבה יותר על ה-V40 תוכלו לקרוא בגיליון הבא של מגזין אוטו.