אודי A3 2012-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי לאודי A3 הוצג בתערוכת ז'נבה 2012, תשע שנים אחרי הצגת קודמו. פלטפורמת ה-MQB מציגה בדור החדש שני בסיסי גלגלים, 260.1 ו-263.7 ס"מ, בהתאם לסוג המרכב, 3 או 5 דלתות ('ספורטבק').
היצע המנועים החל במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (105 כ"ס), דרך מנועי 1.4 (125 כ"ס), 1.8 (180 כ"ס) ו-2.0 ליטר (286 כ"ס), ועד מנוע ה-2.5 ליטר 5 צילינדרים (367 כ"ס בעבר, 400 כ"ס כיום) השוכן ב-RS3.
לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית, ל-S3 ו-RS3 הנעה כפולה. בשווקים אחרים מוצעים גם מגוון מנועי דיזל.
במרץ 2013 הציגה אודי לראשונה גרסת סדאן ל-A3, כשבספטמבר הצטרפה להיצע גרסת קבריולה (גג רך). באפריל 2016 בוצע ריענון לדגם, בין היתר עם עדכון להיצע המנועים; כולל לראשונה מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (115 כ"ס), ומנועי 1.4 ליטר ו-2.0 ליטר (החליף את ה-1.8) מעודכנים (150 ו-190 כ"ס בהתאמה).
בנוסף הוצגה גם גרסת כלאיים נטענת, e-tron, המשלבת מנוע חשמלי (102 כ"ס, 33.6 קג"מ) עם יחידת ה-1.4 ליטר לסך של 204 כ"ס ואפשרות לנסוע כ-48 ק"מ על חשמל בלבד.
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה ה-A3 מערכות בטיחות מעודכנות; בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ועוד.
שיווק הדגם בישראל החל בנובמבר 2012, כשהדגם המחודש הגיע בסוף 2017. בינואר 2018 הוחלף מנוע ה-1.4 ליטר במנוע חדש בנפח 1.5 ליטר מתקדם יותר (עדיין עם 150 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
המראה החיצוני משרה רושם אלגנטי, איכותי ויוקרתי - כמצופה ממכונית פרימיום-קומפקטית של אודי.
-
תא נוסעים ומטען
חלל הפנים ממשיך את הקו האלגנטי והנקי, עם איכות חומרים טובה וארומה יוקרתית. המרווח מקדימה טוב, בעוד מאחור מעט צפוף לברכיים בגרסת ה-3 דלתות - אך מעולה בספורטבק. תא המטען בעל נפח שימושי.
-
מנוע וביצועים
כלל המנועים שהוצעו לאורך השנים (1.4, 1.5, 1.8 ו-2.0 ליטר) מעניקים ביצועים מספקים בצמוד לתצרוכת דלק לא רעה - בהתאם לאופי הנהיגה. גרסאות ה-S3 וה-RS3 מציעות ביצועים בליגה משלהן, כשזו האחרונה (בפרט אחרי מתיחת הפנים) מציעה יכולת האצה של מכונית-על.
-
נוחות והתנהגות
למרות שכיול המתלים נוטה לצד הקשיח, נוחות הנסיעה בהחלט טובה מחוץ לעיר או בתוכה, ורק מעט מפגעי כביש מצליחים להוציא אותה משלוותה. התנהגות הכביש ניטרלית, בוגרת ורהוטה ועם יכולת כללית גבוהה. בגרסאות הספורטיביות (S/RS) היכולת פשוט פנומנלית בכל סוגי הכבישים.
-
תמורה למחיר
באופן טבעי במותגי פרימיום יחס האבזור-מחיר הוא לא המטרה הראשונה במעלה - עבור הסמל הנכון והמעמד הנלווה צריך לשלם.
-
סיכום
התפתחות הנוסחה המוכרת לקומפקטית היוקרתית הראשונה.