את צעדיה הראשונים החלה הרפורמה ביבוא מקביל במחצית השנייה של 2009 והיא אושרה סופית בכנסת בפברואר 2010. היא אפשרה לראשונה לייבא רכב גם באמצעות סוכן משנה של היצרנית (עד אישורה ניתן היה לייבא ישירות מיצרנית הרכב בלבד), אבל למעשה עד עכשיו, אף מכונית לא הגיעה ביבוא מקביל. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, כניסתם של "שחקנים" נוספים לענף הרכב איננה עוד בגדר תיאוריה אלא מציאות ההולכת ומתממשת הלכה למעשה. "מדובר בבשורה של ממש לאזרחים שתאפשר לשכבות אוכלוסיה נוספות לרכוש כלי רכב במחירים אטרקטיביים." שיין השר, "אנו צופים כי בעתיד הקרוב יכנסו לענף הרכב יבואנים מקבילים נוספים."
מדלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי היא מוכנה לכל תחרות הוגנת והיא מחוייבת להמשיך להציע לצרכן הישראלי את מוצרי קבוצת פורד במחירים האטרקטיביים ביותר תוך הבטחת רמת השירות הגבוהה ביותר.