אם כך האם תשמרו על האופי הספורטיבי של המכונית?
"תחושה ספורטיבית, דינאמיקה ועיצוב אמוציונלי זה חלק מהכוח וה-DNA שלנו אז נשמור על כך בכל הדגמים בעתיד".
האם פורד תהיה שותפה בפיתוח ה-2 הבאה?
"נכון לעכשיו אין לנו תוכנית עם פורד ואנחנו נעשה זאת עצמאית על בסיס הסקאי-אקטיב. כרגע הגמישות של הפלטפורמה היא בין C ל-CD (כלומר בין 3 ל-6 א.ש.), אבל נוכל להביא אותה למכונית קטנה. זה אתגר גדול אבל אנחנו נצליח. כרגע אנחנו בודקים איזה גודל מתאים לתחום הזה. יצרנים מציעים היום כל מיני פתרונות וגדלים לתחום. בסין למשל הלקוח רוצה קטנה גדולה וככל שנהיה שם גדולים יותר זה עדיף. אז אולי נציע שני אורכים של בסיס גלגלים. אנחנו יכולים להיות מאוד גמישים עם הפלטפורמה הזו".
איך מתייחסים במאזדה למנועי הטורבו הקטנים?
"התפיסה שלנו היא לחפש בעירה יעילה יותר. לתהליך הזה יש פוטנציאל גדול יותר עבור שיפור צריכת הדלק. לדוגמא אני יכול להביא את ה-HCCI, ההצתה העצמית, כמו דיזל, שתהיה בעוד כחמש שנים השלב הבא בסקאי-אקטיב. אנחנו לא מתכחשים להקטנת המנועים אבל בודקים מה טוב יותר ונבחר בין שני הכיוונים. ב-2013 נציג ביפן מכונית היברידית אבל עוד אין לנו תוכניות לגבי שווקים אחרים".