מידות ה-A3 החדשה נשארו כמעט זהות לדור הקודם, עם אורך 428 ס"מ וגובה של 142 ס"מ. בסיס הגלגלים מתארך במעט ל-260 ס"מ (תוספת של כ-2 ס"מ) והיא גם רחבה בכחצי ס"מ, עם 1,78 ס"מ. נפח תא המטען צמח מ-350 ליטר ל-365 ליטר, עם יכולת צמיחה ל-1,100 ליטר עם קיפול המושבים. בזכות שימוש בחומרים קלים יותר, ה-A3 החדשה שוקלת 1,175 ק"ג בגרסת הבסיס (1.4 ליטר TFSI) – כ-80 ק"ג פחות מהדור הקודם.

כל המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות (6 יחסים) או תיבת כפולת מצמדים (S-tronic) עם 7 הילוכים. בהמשך יגיעו גם גרסאות הקוואטרו כפולות ההנעה ומנועים נוספים כדוגמת מנוע 1.6 ליטר TDI הטוען לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד – 26.3 ק"מ לליטר ופליטת CO2 העומדת על 99 גרם לקילומטר בלבד. כמו כן צפויה גרסה היברידית, ובחלק מהשווקים גם גרסה מונעת גז. לאלו שהתחילו לדאוג מהדיבורים על צריכת דלק ופליטת מזהמים, נספר כי גם גרסת S3 הספורטיבית צפויה בקרוב.

מבפנים, ניתן לראות עיצוב מעט יותר מינימליסטי, כאשר מסך מערכת ה-MMI, הטאבלט המובנה של אודי, טיפס לפסגת הקונסולה ומספר הכפתורים הצטמצם. ברשימת האבזור תמצאו גג-נפתח, פנסי קסנון, תאורת LED לפנים הרכב, חימום למושבים ועוד.
באגף הבטיחות נמצא מערכות כמו בקרת שיוט אקטיבית השומרת על מרחק מוגדר מהמכונית מלפנים עד למהירות של 150 קמ"ש; מערכת ACC המזהירה את הנהג לפני תאונה ויכולה להפעיל את הבלמים במקרה הצורך ואף להתקשר לשירותי החירום בעצמה; מצלמה שמזהה תמרורים ויכולה לומר לנהג מה המהירות המרבית באזור בו הוא נוסע; מערכת סטייה מנתיב וכו'.