"חיצונית השמשה האחורית וידית פתיחת תא המטען מזכירים את הקא הקודמת. הקורה האחורית והמרכזית אומרות מייד שזו קא שהפכה לחדשה. והכי חשוב,לקחנו את הניהוג והדינאמיות לכיוון הטוב ביותר של הנאה כמו בכל פורד. היא כייפית באופן לא יאומן".
איך הצלחתם הרי פיאט לא מתמחים בכך לאחרונה?
"כשהתחלנו בשיתוף עם פיאט הבהרנו היטב מה רוצה פורד לשמר בתחום ההגה והמתלים. מהנדסי פורד היו מעורבים לגמרי בתהליך הפיתוח. הקשחנו מתלים ומייצבים, שינינו תושבות ומשככים, וגם ההגה שונה לגמרי. אני קורא תיגר על מי שיגיד שזו לא קא אמתית מבחינת נהיגה".
למה בכלל לשנות את הקא. הרי היא הייתה כבר איקון ויכולתם להמשיך וליצרה?
"כי הטכנולוגיה הייתה מיושנת ואם היינו רוצים לחדש היינו צריכים לשנות את הכל. בלוטות', חיבור USB, דברים כאלה לא היו שם – בשבילך זה טכנולוגיה אבל ללקוח זו דרך חיים. שאלנו את עצמנו האם אנחנו מעדכנים או מפתחים. התחלנו לבדוק זאת ב-2005 ובנובמבר הגענו למסקנה שזה יעבוד".
יש סיכוי לאוטומטית או לרובוטית כמו שיש בפיאט 500?
"לא כרגע. 94% מהשוק הזה מעדיפים מכונית ידנית".
ומה אומר לנו ג'ון פלמינג, ראש פורד אירופה? "נעשה עוד מכונית קטנה לצד הפיאסטה. היא תהיה קטנה אבל לא בהכרח קטנה יותר".
וקטנה מהקא?
"אנחנו בודקים זאת. אבל כרגע אין לנו תוכנית".
האם לא חשבתם להשאיר בייצור את הקא הקלאסית?
"בפירוש חשבנו על כך אבל בכל פעם שעשינו זאת עם דגם קלאסי לא הצלחנו. אז לא הפעם".
פיתחתם את הפיאסטה על בסיס מאזדה ואת הקא על פיאט. האם זה אומר שפורד לא מסוגלת לפתח מכונית קטנה?
"לא. זה אומר שלא שווה לפתח מכונית קטנה לבד. מבחינת פיתוח מכוניות קטנות עולות כמו גדולות אבל הינן זולות, אז חייבים שותף. כולם עושים זאת. אבל למרות השיתוף המכונית שלנו מרגישה מאוד שונה".
לדפי פורד בקטלוג 'אוטו'