רגע לא אמרתם את זה על הגולף GTI הקודמת?
"בקודמת יצרנו גריל אנכי ולכן הדגם נראה צר וגבוהה. כאן השבכה אופקית עם פסים אדומים כמו פעם. יש לנו מפלט כפול שיהיה רק לפולקסווגן גולף GTI, פגוש חדש ורחב יותר. זה לא בולט אבל על הכביש אתה מייד תשים לב להבדל. והוספנו פס פלסטיק בצד. שעוזר ליצור מראה קליל אבל גם מאוד אווירודינמי".
האם הגולף אינה דומה מדי לקודמתה?
"פולקסווגן גולף צריכה להראות כפולקסווגן גולף והדרך לזה טמונה בפרופורציות. ניסינו כל מיני דברים, גג נמוך יותר, שמשה משופעת וזו לא הייתה פולקסווגן גולף. אין עוד מכונית כזו שהיא חסרת מעמד ושכולם אוהבים והסיבה היא העיצוב הברור והמזוהה".
ובכל זאת בדור 4 וב-5 ביצעתם צעדים מהותיים יותר. האם זה קשור להתבססות על הפלטפורמה הקודמת?
"נכון צעדנו צעד גדול בגולף הקודמת והפעם החלטנו שלא צריך קפיצה גדולה. זה קשור גם לבסיס הגלגלים שנשאר זהה. כל המשחק בגולף קשור לפרופורציות וכשזה לא משתנה היכולת מוגבלת".
איך זה מתיישב עם העיצוב הכל כך מיוחד של ה'שירוקו' (שאף היא תגיע אלינו בינואר 2009)?
"פעם הייתה לנו רק פולקסווגן גולף. היום כשיש פולקסווגן שירוקו לא היינו צריכים לעשות שינויים גדולים בגולף".
האם גם בפולו תקפאו על השמרים?