תערוכת המכוניות של פריז, Mondial de l'Automobile, היא מהתערוכות החשובות של עולם הרכב – והוותיקה שבהן; הראשונה נפתחה ב-1898. תערוכת פריז היא דו-שנתית ונערכת בשנים זוגיות, כאשר זו בפרנקפורט מוצגת בשנים הלא-זוגיות. למרות ששטח התצוגה בפרנקפורט כפול מזה שבפריז (252,000 מ"ר, מול 125,000 מ"ר) מספר המבקרים בפריז גדול יותר (1,250,000 ב-2014 מול 930,000 ב-2015) – והוא הגדול מבין כל התערוכות בעולם.
התערוכה, הנערכת בפריז אקספו שבפורט דה ורסאי (Paris expo Porte de Versailles), תיפתח לקהל ב-1.10, אבל הדגמים ייחשפו ביום העיתונות הראשון, ב-29.9. ריכזנו כאן את כל הדגמים החדשים שיוצגו בתערוכה – וכבר כעת מדובר בהרבה מאוד.
אודי Q5
ה-Q5, שהוצג לפני 8 שנים הוא הוותיק בדגמי אודי. דגם חדש לרכב הפנאי הבינוני יוצג בפריז, אך בשלב זה הפרטים עליו מעטים. לפי ההערכות, ה-Q5 החדש יהיה גדול מקודמו, אך בה בעת גם קל ממנו. הרצפה אמורה להיות ה-MLB2 המוכרת מה-A4 החדשה - וכך גם מערכות ההנעה; מנועי טורבו בנזין ודיזל בנפחי 2.0-3.0 ליטר (150-252 כ"ס), עם תיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית (7 היל') והנעה קדמית או כפולה. לקראת סוף 2017 צפויות גרסה היברידית נטענת-שקע, עם 252 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ וכן גרסת RSQ5, עם מנוע 2.5 ליטר טורבו (5 צילינדרים) ו-400 כ"ס.
מועד הגעה משוער לישראל: אמצע 2017.
אופל אמפרה E
אמפרה E החשמלית היא גרסת אופל ל
שברולט בולט ומיועדת לשוק האירופי. המבנה והממדים הם כמו של מיניוואן קטן – בסיס גלגלים, 260 ס"מ; אורך, 416.55 ס"מ; רוחב, 176.5 ס"מ; גובה, 159.5 ס"מ – קרובים לאלה של סקודה רומסטר וניסאן נוט. יחידת ההנעה היא כל-חשמלית, מבוססת על סוללת ליתיום-יון המייצרת 60 קילוואט-שעה (כפול משל
ב.מ.וו i3 המעודכנת), והמנוע מייצר 203 כ"ס ו-36.7 קג"מ. הנתונים מרשימים: מרווח בין טעינות של 320 ק"מ, ו-0 ל-100 קמ"ש ב-7 שניות. טעינה מהירה תאפשר לטעון את האמפרה בשעתיים לטווח נסיעה של 80 ק"מ (פחות מרשים ביחס לב.מ.וו). באירופה יהיה מחירה של האמפרה דומה לזה של ב.מ.וו i3.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
אופל אינסיגניה
המשפחתית הגדולה של אופל היא בת שמונה, ודור חדש עתיד להיחשף. צפוי כי האינסיגניה תחלוק מכלולים רבים עם שברולט מאליבו החדשה – כולל מידות גדולות יותר, רצפה חדשה, יחידות הנעה עכשוויות ומערכות בטיחות מתקדמות - בדומה לאלה המותקנות כבר באסטרה. העיצוב החיצוני עתיד להשתנות אף הוא, לטובת מבנה קופה-ארבע-דלתות.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
אלפא רומיאו סטלביו
אלפא תציג את רכב הפנאי הראשון שלה, סטלביו (Stelvio, על שם מעבר ההרים המפורסם בצפון איטליה). העיצוב קרוב ל"פנאי-קופה" וסביבת הנהג דומה לזו של שבג'וליה. גם יחידות ההנעה דומות לאלה שבג'וליה – טורבו בנזין ודיזל 2.0-2.2 ליטר, תיבה ידנית 6 היל' או אוטומטית 8 היל'; הנעה אחורית או כפולה – וגם תהיה גרסת 'עלה תלתן-ירוק' עם מנוע 2.9 ליטר כפול מגדשים וכ-500 כ"ס. רכב הפנאי של אלפא לא ייקרא 'סטלביו' בכל השווקים, מכיוון שלמוטו גוצי יש אופנוע בשם זה.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
אלפא רומיאו קאמל, מ-2003. צפוי להבשיל לדגם סדרתי בעוד כחודש וחצי
ב.מ.וו X2
ה-X2 הוא דגם מתבקש במסגרת אופנת הפנאי-קופה המציפה את השוק בעשור האחרון. גם הפעם, אחרי ה-X6 וה-X4, ב.מ.וו היא הראשונה שמציגה גרסה קומפקטית, וה-X2 מבוססת על X1. המשמעות היא רצפת הנעה קדמית ומנועים מוגדשים, 3 ו-4 צילינדרים בנפח 1.5-2.0 ליטר, תיבה ידנית או אוטומטית (6 היל') והנעה קדמית או כפולה (האלדקס). כרגע לא צפויה גרסה היברידית לדגם זה. המחיר צפוי להיות גבוה ב-10% ביחס ל-X1 מקביל.
מועד הגעה משוער לישראל: סוף 2017.
ב.מ.וו X4. יקבל אח קטן
הונדה סיוויק האצ'בק
את הדור החדש של הסיוויק
כבר פגשנו בתערוכת ז'נבה לפני כמעט חצי שנה – אז כאב טיפוס – וכעת
נחשפת גרסת הייצור, במהדורה האירופית. על העיצוב החדש והמוחצן כבר סיפרנו בעבר, וכעת מתווסף גם מעט מידע על המנועים. בחזיתה של הסיוויק האצ'בק יותקנו מנועי טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר, אך כרגע לא ידוע אלו תיבות הילוכים ישרתו את הדגם באירופה, ששיווקו צפוי בה בפברואר 2017.
מועד הגעה משוער לישראל: תחילת 2017.
וולוו V90 קרוס-קאונטרי
כמעט 20 שנים עברו מאז הציגה וולו את גרסת הקרוס-קאונטרי הראשונה שלה וכעת יצרנית הפרימיום השבדית תציג את ה-V90 קרוס קאונטרי, גרסת פנאי שמשלימה את היצע ה-90 של המותג. על הפרק הנעה כפולה, מרווח גחון משודרג ועיצוב פנימי וחיצוני הממשיך את הקו הנוכחי של המותג.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע
יונדאי i10 מחודשת
יונדאי תציג את מתיחת הפנים של ה-i10. השינויים לעומת הדגם היוצא קלים יחסית, וכוללים עדכונים עיצוביים עדינים מבחוץ ומבפנים לצד התווספות של שתי מערכות בטיחות אקטיביות ומערכת מולטימדיה חדשה.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
יונדאי i30
אחרי חמש שנות שירות בלבד, מציגה יונדאי
דור חדש ל-i30. בהמשך צפויה גם גרסה ספורטיבית, שתעבור פיתוח בידי חטיבת הספורט החדשה של היצרן -N - ותצויד, ככל הנראה, במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 260 כ"ס, תיבה ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
לנד רובר דיסקברי
דור חמישי וחדש לגמרי של אחד מדגמי השטח הנחשבים ביותר (ראשון ב-1989; רביעי ב-2009), יוצג בפריז. פרטים אין, הערכות יש. העיצוב המזוות הכה מזוהה עם הדגם יוחלף במעוגל יותר, התואם את המופע העכשווי של רכבי פנאי, וכך גם ביחס לגג המדורג שיזכה לאזכור עם תפיחה סמלית. ייתכן והדגם החדש יזכה למרכב אחוד מותר על המבנה המשולב של הדגם הנוכחי ויחסוך כך משקל רב. המנועים והתיבות הם מהבציר האחרון של יגואר-לנד רובר (JLR): בנזין ודיזל מוגדשים, 3.0-5.0 ליטר, וייתכן גם שימוש ב
מנועי 2.0 ליטר.
מועד הגעה משוער לישראל: תחילת 2017.
מרצדס AMG GT רודסטר
גרסה פתוחה למכונית הספורט של מרצדס, AMG GT - עם גג רך מלמעלה ומכלולים משודרגים מלמטה, בחלק מהדגמים אף עם כיול דומה לזה של
ה-GT R החדשה (שתוצג אף היא בתערוכה).
מועד הגעה משוער לישראל: אמצע 2017.
מרצדס E קלאס All Terrain
בתערוכה תציג מרצדס, לראשונה,
גרסת פנאי למכונית הסאלון, E קלאס. מדובר בכניסה ראשונה של המותג לסגמנט רכבי הסאלון-סטיישן-פנאי, הקיים מזה 20 שנה והדגמים החלוצים בו היו אלו של וולוו (XC70) ואודי (A6 אולרוד).
מועד הגעה משוער לישראל:לא ידוע.
ניסאן מיקרה
ניסאן מיקרה הנוכחית הוצגה ב-2010 וזה הזמן לדגם כל-חדש. העיצוב, ככל הנראה, בהשראת קונספט 'סוואי' (ז'נבה 2015), ואם כך, הדגם החדש יתאפיין במראה קרבי ומוחצן, שונה לחלוטין מהמופע העגלגל של עכשיו. בנוסף המיקרה החדשה צפויה להיות ארוכה ורחבה מקודמתה, אך גם מעט נמוכה יותר. היצע המנועים יכלול טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, דיזל 1.5 ליטר, 1.6 ליטר ו-190 כ"ס במהדורה ספורטיבית וגם גרסה היברידית. הדגם החדש ישווק מתחילת 2017.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
סוזוקי קרוסאובר
אחרי שלוש שנים על פס הייצור,
חשפה סוזוקי את ה-S קרוס המחודש, המוכר אצלנו כקרוסאובר. העיצוב – בעיקר מלפנים – שונה משמעותית, אבל עיקר החידוש הוא ביחידות ההנעה, שכעת כולן על טהרת הטורבו (באירופה, בכל אופן) עם מנועי 3 ו-4 צילינדרים, בנפח 1.0-1.4 ליטר. תיבה אוטומטית-פלנטארית (6 היל') תחליף את הרציפה, אבל רק במנוע ה-1.4 ליטר טורבו.
מועד הגעה משוער לישראל: מרץ 2017.
סיטרואן C3
ה-C3 החדשה כבר נחשפה במלואה – ואת
המידע המלא תוכלו למצוא כאן. הדגם החדש עבר מהפיכה של ממש בעיצובו, בפנים כמו גם מבחוץ, ממשיך את דרכו החיננית של הקקטוס.
מועד הגעה משוער לישראל: תחילת 2017.
סיטרואן C3 פיקאסו
כמו רבים מהדגמים ברשימה זו, גם ה-C3 פיקאסו הוא כבר דגם וותיק ביותר, אחרי שנחשף ב-2008 (גם אז בתערוכת פריז). מידע של ממש עוד אין על הדור השני של ה-C3 פיקאסו, אולם נראה שהדגם החדש עתיד לנטוש את המראה המסחרי והחביב, לטובת מראה מיניוואני, עם מבנה הדומה לזה של ה-C4 פיקאסו. יחד עם זאת, ה-C3 פיקאסו עתיד להציע את אותם פריטי עיצוב צבעוניים ומקוריים, כמו ב-C3 החדשה - כולל 'פגושי האוויר' (Air Bumps) שהופכים אט-אט לסימן ההיכר של סיטרואן.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע.
סקודה קודיאק
אחרי שורה ארוכה של
תמונות טיזר, דגם הפנאי הבינוני של סקודה יושק רשמית בפריז. הקודיאק, שאורכו 470 ס"מ, מיועד לשבעה נוסעים ויוצע עם מנועי הטורבו - בנזין ודיזל - המוכרים של קונצרן פולקסווגן, בנפחי 1.4-2.0 ליטר (150-220 כ"ס). בהמשך תוצע גם גרסה היברידית נטענת-רשת, עם מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין, תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל') והנעה קדמית. ההספק המשולב יהיה 225 כ"ס, זמן התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 7.4 שניות וצריכת דלק נמוכה במיוחד של 52.6 ק"מ לליטר.
מועד הגעה משוער לישראל: אמצע 2017.
פולקסווגן טיגואן XL
הדור השני של פולקסווגן טיגואן, שהוצג לפני כשנה, יוצג בפריז בגרסה מוארכת - לא עניין נפוץ ברכב פנאי קומפקטי. הגרסה החדשה ארוכה מהרגילה ב-20 ס"מ ומגיעה ל-470 ס"מ. בשלב זה לא ידוע האם גרסה זו תוצע עם שבעה מושבים. כל היתר – יחידות הנעה (בנזין, דיזל והיברידי) ורמות גימור – צפויים להיות דומים לאלו של הטיגואן הסטנדרטי. לפי ההערכות, ה-XL יהיה יקר ב-5% מהגרסה הרגילה.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע (טיגואן רגיל - בחודשים הקרובים, עד סוף השנה).
פורשה פאנאמרה, פנאמארה שוטינג ברייק
לפני שבועות אחדים
חשפה פורשה את הפאנאמרה החדשה, מכונית הקופה-ארבע-דלתות היוקרתית. כמצופה, הדור החדש חזק יותר, מאובזר יותר ואמור להיות ספורטיבי יותר, ולא פחות חשוב – יפה יותר, במיוחד מאחור. עבור המעוניינים, נזכיר כי היבואן הישראלי כבר פרסם תג מחיר – החל מ-985,000 שקלים לגרסת הבסיס, עם מנוע 2.9 ליטר כפול מגדשי טורבו, 440 כ"ס והנעה כפולה. לפי מקורות שונים צפויה פורשה להציג גם מהדורת שוטינג ברייק בשם "ספורט טוריסמו", ממש כמו הקונספט מ-2012 (אף הוא בפריז).
מועד הגעה משוער לישראל: ארבע דלתות - נובמבר 2016; שוטינג ברייק - סוף 2017.
פיג'ו 3008
הדור השני של ה-3008
נחשף כבר לפני כשלושה חודשים, אך יוצג בפני קהל רק בתערוכה. השינויים בעיצוב, החיצוני והפנימי, גדולים ומשמעותיים, והדגם החדש נראה כמו פנאי עדכני, מחליף את המופע המיניוואני הקודם. היצע המנועים מבוסס על המצאי העדכני של פיג'ו: מנועי טורבו בנזין ודיזל 1.2-2.0 ליטר (130-180 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית-פלנטארית (6 הילוכים), ובזכות משקל מופחת צריכת הדלק צפויה להיות טובה מבעבר.
מועד הגעה משוער לישראל: תחילת 2017.
פיג'ו 5008
פיג'ו תחשוף בתערוכה דור חדש ל-5008, שהתחיל את חייו כמיניוואן וכעת הוא רכב פנאי. הוא גדול יותר, קל יותר ומרווח יותר מקודמו - ומצויד ביחידות הנעה חדשות.
כל הפרטים - כאן.
פרארי להפרארי אפרטה
מכונית הקיצון של פרארי, שייצורה המוגבל הסתיים לפני שנתיים, חוזרת לסבב נוסף -
הפעם בגרסה פתוחה. יחידת ההנעה היברידית ומנפקת 963 כ"ס והביצועים מסחררים. כל המלאי המוגבל נמכר עוד לפני הייצור.
מועד הגעה משוער לישראל: אפסו הסיכויים.
קיה ריו
דור חדש לגמרי של קיה ריו, הרביעי במספר, יוצג בתערוכה הקרובה. הדור הקודם הוצג בתערוכת ז'נבה 2011 והציג קפיצת מדרגה משמעותית מהדור השני. בתחילת ספטמבר
נחשף הדור החדש של הריו, עם עיצוב חדש וטכנולוגיות חדשות - אבל עם סימן שאלה מעל מערכות הנעה, עליהן טרם נמסר מידע.
מועד הגעה משוער לישראל: לא ידוע
רנו מגאן סדאן
שנה לאחר חשיפת הדור הרביעי של המגאן האצ'בק, מגיע תורה של גרסת הסדאן לצאת לאור. אחרי שב-7 השנים האחרונות נקרא הדגם 'פלואנס', חוזרת רנו לשם המקורי של הדגם - מגאן סדאן. מעבר לכך, מדובר ברכב חדש לחלוטין - ואת הפרטים המלאים
תוכלו לקרוא כאן.
מועד הגעה משוער לישראל: תחילת 2017.