שנתיים וחצי אחרי שיצאה לשוק ועם למעלה מ-40,000 יחידות שנמכרו, ב.מ.וו i3 זוכה לעדכון ראשון. במסגרת הרענון תצויד ה-i3 בסוללה חדשה המאפשרת טווח נסיעה גדול משמעותית מאשר לפני העדכון יחד עם יכולת טעינה מהירה בהרבה.
ב.מ.וו i3 מתחדשת – ותגיע לישראל
צילום: מנהל
סוללה
השינוי הגדול ב-i3 נוגע לסוללה – זו גדולה וחזקה מבעבר ובאורח ניכר. קיבולת הסוללה גדלה ב-50% – מ-22 קילוואט-שעה ל-33 קילוואט שעה.
טווח הנסיעה של ה-i3 המחודשת גדל באופן משמעותי ביותר בהשוואה לגרסה הקודמת. בגרסה החשמלית בלבד BEV, הטווח גדל ב-140% (!) – מ-130 ל-314 ק"מ. בגרסה עם מאריך הטווח מדובר בטווח של 444 ק"מ, שיפור של 85%.
ב.מ.וו i3 מתחדשת – ותגיע לישראל
צילום: מנהל
הדגם המחודש שוקל בין 25 ק"ג (מאריך טווח) ל-40 ק"ג (חשמלי בלבד) יותר מאשר ב-i3 המקורי. תוספת משקל זאת אחראית מן הסתם לקיצוץ זניח הן בהאצות ל-100 קמ"ש – 7.3 שניות בחשמלי, ו-8.1 שניות עם מאריך הטווח (7.2 ש ו-7.9 ש' קודם) – ובהאצות הביניים.
נתוני ההספק והמומנט של המנוע נשארו ללא שינוי: 170 כ"ס ושיא מומנט של 25.5 קג"מ הזמין מ-0 סל"ד, כמקובל במנועים חשמליים. נתונים אלו זהים בשתי הגרסאות של ה-i3 – הן בגרסה הרגילה (BEV, חשמלית לחלוטין) והן בגרסה עם מאריך הטווח (REx) המצוידת גם במנוע בנזין 2 צילינדרים, בנפח 647 סמ"ק.
טעינה וקנייה
יחד עם זאת, מאחר והסוללה גדולה יותר, משך זמן הטעינה ארוך יותר. ב.מ.וו מצדה מציעה אפשרות טעינה בזרם ישר (DC) באופן תקני, דבר שהוצע קודם כאופציה. לפי ב.מ.וו, שימוש בעמדה מקורית (BMW i Wallbox), מאפשר לטעון 80% מהסוללה בתוך שעתיים ו-45 דקות – זמן טעינה מהיר יותר משל הגרסה היוצאת, שנדרשה לשעתיים ו-50 דקות ל-80% ועם סוללה קטנה בהרבה.
לסיום, יש גם בשורה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ה-i3 אמורה להגיע לישראל לקראת יוני 2017. אין בשלב זה הערכה ביחס למחיר; באירופה מתומחרת i3 בסיסית במחיר דומה לשל ב.מ.וו 125i, אך שיעור המס הירוק בישראל מפלה לטובה באופן בולט רכב חשמלי. עם זאת, לא ידוע מה יהיה שיעור המס לרכב כזה במחצית השנה הבאה.
ב.מ.וו i3 מתחדשת – ותגיע לישראל
צילום: מנהל