קונצרן JLR (
לנד רובר ו
יגואר) הכריז על חשיפתם הקרובה של מערכות הנעה חדשות לדגמי החברה. החידושים מדברים על שני מנועים חדשים לחלוטין, לצד תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לגמרי.
צילום: מנהל
שני המנועים החדשים משתייכים לסדרת 'אינג'ניום' החדשה של היצרן, המיוצרת על ידו ואשר יצאה לדרך לפני כשנה – תחילה בגרסת דיזל בלבד. כעת, עתידים לצאת לדרך שני מנועי בנזין חדשים – 2.0 ליטר המחולקים על פני ארבעה צילינדרים, ו-3.0 ליטר המחולקים על פני שישה צילינדרים. נפח כל צילינדר, בשני המקרים, הינו 500 סמ"ק בדיוק.
מנוע ה-2.0 ליטר החדש יחליף את מנוע ה-2.0 ליטר הקיים, המיוצר על ידי פורד מאז 2010. מנוע זה יצויד במגדש טורבו מסוג 'טווין סקרול', בגלי זיזים אלקטרו-הידראוליים ובמיסבים קראמיים. מנוע זה יוצע בשלוש רמות הספק – "מ-200 כ"ס ועד כ-300 כ"ס". לצד העלאת ההספק הצפויה, צריכת הדלק אמורה להיות נמוכה משל המנוע היוצא בכ-15%. מנוע זה צפוי לשרת את יגואר XE, XF ו-F Pace, ובלנד רובר – את הדיסקברי ספורט והריינג' רובר איווק, כשככל הנראה גם הדיסקברי החדש יעשה שימוש במנוע זה (ואולי הוא אף צפוי להיות הראשון).
צילום: מנהל
המנוע השני, בנפח 3.0 ליטר, יציע סידור טורי לשש הבוכנות שלו – מהלך מעניין ויוצא דופן בעידן המודרני, בו יצרנים מעדיפים לחסוך מקום בתא המנוע (בדרך כלל באמצעות סידור V לבוכנות). מצד שני, מהלך קונפורמיסטי יותר צפוי להיות מעבר למגדש טורבו, במקום מגדש העל המסורתי של יגואר-לנד רובר. בכל אופן, ההכרזה על מנוע השש בטור החדש מעניינת, מאחר וליגואר-לנד רובר יש כיום מנוע 3.0 ליטר מוגדש (במבנה V) חדש יחסית, שהוצג רק ב-2012.
יצוין כי בכוונת JLR להציג אף מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר – גם הוא מסדרת האינג'ניום - אולם כרגע אין עליו מידע. בעניין אחר, גם מנוע ה-V8 שפותח בימי פורד, יוחלף בסדרה חדשה – לא מסדרת האינג'ניום, אלא במוצר מוגמר של ב.מ.וו או מרצדס, ככל הנראה.
צילום: מנהל כאמור, לא רק מנועים חדשים יש ליגואר-לנד רובר, אלא גם תיבת הילוכים חדשה – רובוטית דו-מצמדית, עם שמונה הילוכים, המצוידת בתיבת העברה (פריט נדיר כיום, המאפיין רכבי שטח אמיתיים) – לראשונה בתיבות מסוג זה. תיבה זו, שתיוצר אף היא על ידי לנד רובר, עתידה להחליף את תיבת שמונת-ההילוכים הפלנטארית הקיימת, המיוצרת על ידי ZF.
התיבה החדשה תתאים להנעה אחורית או כפולה, ולמנועים אורכיים, ואמורה להציע שיפור בשלושה תחומים – צריכת דלק (ב-10%, כך JLR), יכולת שטח והתאמה לשירות של יחידת הנעה היברידית. בלנד רובר מתגאים בטווח רחב במיוחד של יחסי העברה (מראשון-low ועד הילוך שמיני) בטווח של עד 1:20; בהקשר זה, יש לומר, שמדובר ביחס דומה לזה של לנד רובר דיסקברי 4 - אף הוא עם שמונה הילוכים (תיבה פלנטארית) – לו טווח יחסי העברה של 1:20.6.
מנועי ה-2.0 ליטר וה-3.0 ליטר צפויים להצטרף להיצע יחידות ההנעה כבר ב-2017 – וככל הנראה ייערכו הופעת בכורה ב
לנד רובר דיסקברי החדש, שייחשף בסוף החודש ב
תערוכת פריז. לגבי תיבת ההילוכים – כרגע לא ידוע מתי זו תיכנס לשימוש.
צילום: מנהל