סאנגיונג טיבולי 2020 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הטיבולי של סאנגיונג, שהפציע בתחילת 2015, מצטרף לזרם הקולח של הקרוסאוברים הקטנים (רנו קאפצ'ור, שברולט טראקס וניסאן ג'וק) הפוקד את עולם הרכב בשנים האחרונות.
מדובר בניסיון ראשון של סאנגיונג להתחרות בסגמנט, אחרי שבמשך שנים ייצרה בעיקר רכבי שטח גדולים וכבדים.
הטיבולי מבוסס על רצפה חדשה לחלוטין - מרכב אחוד, לא שלדת סולם לשם שינוי - ולמעשה מדובר בפיתוח הראשון של החברה מאז עברה לבעלות קונצרן הענק "מהינדרה".
גם מערכת ההנעה כולה חדשה לחלוטין, למרות שהטיבולי מציג טכנולוגיה שמרנית למדי - ההיצע כולל שני מנועי 1.6 ליטר, אחד טורבו-דיזל ואחד בנזין (אטמוספרי), עם אפשרות בחירה בין תיבה ידנית או אוטומטית (שתיהן עם 6 הילוכים) וההנעה היא קדמית, כאשר קיימת אופציה להנעה כפולה.
לישראל הגיע הטיבולי בדצמבר 2015 - רק עם מנוע הבנזין, תיבה אוטומטית והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב יותר "מקורי" מאשר ממש יפה, אבל החרטום בהחלט מושך את העין, במובן חיובי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מפתיע לטובה ביחס למקובל הן אצל היצרן והן ברמה המקובלת בסגמנט - בעיקר בשל תחושת האיכות הגבוהה (הן מבחינת חומרים והן מבחינת הרכבה), מרווח הפנים המרשים ומפרט האבזור.
מנגד, הנדסת האנוש לא מוצלחת - ונדרש זמן להתרגל לתפעול המערכות השונות בתא הנוסעים.
-
מנוע וביצועים
בעיר הטיבולי זריז למדי, ומחוץ לעיר הכח סביר, ועקיפות לא דורשות זמן חריג.
התפעול הידני כמעט מגוחך, עם מתג זעיר בצד הידית. צריכת הדלק הייתה סבירה בהחלט: כ-11 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לא טובה - הן מפאת כיול קשיח למתלים והן מפאת שימוש בחישוקים גדולים ונמוכי חתך.
מנגד, הפיצוי על הנוחות הלקויה מגיע בדמות התנהגות כביש טובה מאוד, עם תחושת ביטחון גבוהה לאוחז בהגה.
-
תמורה למחיר
החבילה הכוללת מוצלחת מאוד - למעט עניין הנוחות וכן היעדרם של עזרי בטיחות אקטיביים.
מעבר לכך, גם העיצוב וגם הסמל הפחות-מוכר אינם נזקפים לזכותו של הטיבולי.
-
סיכום
אטרקטיבי.