יבואנית DS בישראל, חברת לובינסקי, השיקה היום (שני) את המשפחתית הקומפקטית החדשה של מותג היוקרה DS המסומלת בספרה 4.

זהו דור שני לדגם הזה; הראשון נחנך עוד ב-2010, כאשר DS הייתה תת-מותג של סיטרואן, וייצורו הופסק ב-2018. כידוע, ב-2014 הוכרז DS כמותג עצמאי, אז במסגרת PSA (פיג'ו-סיטרואן). DS הייתה למותג יוקרה במסגרת סטלנטיס – התאגיד שנוצר עם איחוד PSA ו-FCA (פיאט-קרייזלר) בינואר 2021 – והדגם החדש הוכרז חודש לאחר מכן.

המסר
כמו בדגמי DS האחרים, גם בדגם החדש הושם דגש רב על העיצוב החיצוני, על זה הפנימי, האבזור ואופן הצגתו כמו גם על החומרים. השבכה חדשה ומודגשת מאוד, יחידות התאורה הצרות מלפנים ומאחור מעניקות לרכב את הנופך העדכני הנדרש, ומבנה המרכב מאחור משלב מופע של האצ'בק עם קופה.

​DS 4 2022 בישראל – החל ב-219,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

בפנים בולט צג גדול וחדש ("10) המשתלב במסגרת אחת עם לוח המחוונים המוקרן ("7), ואליו חוברים מרכיבי עיצוב אופייניים של DS, חומרים מכובדים ועוד. בהשקה התייחס מעצב הרכב פרופסור אלכס פדואה למרכיבי העיצוב של הדגם החדש ולפנייה שלהם לרגשות. המילה 'אהבה' הוזכרה לא מעט פעמים.

המפרט
DS 4 מבוססת על הפלטפורמה EMP2 שמקורה ב-PSA והיא חולקת אותה בין השאר עם פיג‘ו 3008 ו-308, סיטרואן C5 איירקרוס. גם המכלולים העיקריים דומים כדי זהות לאלה המשרתים דגמים של פיג'ו או סיטרואן. עם זאת, לפי אנשי המותג 70% מהמכלולים בדגם החדש ייחודיים לו.

בסיס הגלגלים של הדגם החדש הוא 267.5 ס"מ, אורכו 440 ס“מ, רוחבו 183 ס“מ, גובהו 147 ס“מ. נפח תא המטען הוא 430 ליטר, והמשקל נע בין 1350 ל-1650 ק"ג לפי הגרסה.

​DS 4 2022 בישראל – החל ב-219,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

DS 4 מוצעת עם שתי יחידות הנעה – בשתיהן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית. בגרסה האחת רק מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר 4 צילינדרים, וזה מייצר 225 כ"ס ו-30.6 קג"מ, מה שמסדר לרכב ההאצה של 7.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וצבירת מהירות עד 235 קמ"ש.

הגרסה השנייה היא היברידית-נטענת הכוללת אותו מנוע בנזין, כאן עם 180 כ"ס ואותו מומנט, מנוע חשמלי המייצר 110 כ"ס ו-30.6 קג"מ, לתפוקה משולבת של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ועד ל-233 קמ"ש. לגרסה זו סוללה של 12.4 קוט"ש ויכולת תנועה בחשמל בלבד של 59 ק"מ.  


​DS 4 2022 בישראל – החל ב-219,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

האבזור
הדגם החדש מוצע בשלוש חבילות – 'פרפורמנס', 'ליין', 'קרוס' – הנבדלות זו מזו במרכיבי עיצוב לפי אופי (ביצועים, אופנתי, שטח) ובשלוש רמות גימור: 'פרפורמנס ליין', 'טרוקדרו', 'ריבולי'.

במפרט הבטיחות בכל הגרסאות: מערכות התרעה לערנות נהג, תנועה חוצה מאחור, ורכב בשטח מת, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט עד עצירה וזינוק מחדש, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו.

​DS 4 2022 בישראל – החל ב-219,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

גרסת הבנזין ב'טרוקדרו' עולה 219,000 שקלים וכוללת: תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, 3 מצבי נהיגה, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מושבים מרובי שכבות, מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "7, תצוגה עילית, מערכת ניווט מקורית TomTom בעברית, זיהוי קולי, בקרת אקלים תלת-אזורית.

בגרסת הבנזין ב'פרפורמנס ליין' שמחירה 229,000 שקלים גם מצלמות היקפיות, גג פנורמי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (גם בחיווי רגל) ולמושב הנהג שיש לו גם זיכרון, ריפוד משולב אלקנטרה.

​DS 4 2022 בישראל – החל ב-219,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

הגרסה ההיברידית מוצעת ב'טרוקדרו' במחיר של 249,000 שקלים ולזו בעיקר מערכת המתלים האדפטיבית המבוססת על סריקת הכביש וניהול המתלים בהתאם.

בנוסף לאבזור הנ"ל גם לוח מגע בקונסולה המרכזית לתכנות אישי, 4 מצבי נהיגה, ובגרסה זו תוצע אופציה לחבילת 'פבל גריי' שמחירה 20,000 שקלים, וזו כוללת מושבים קדמיים חשמליים מתכווננים הכוללים חימום, מיזוג ועיסוי וגם זיכרון למושב הנהג הנע לפנים אחור עם כיבוי/התנעה.  

בגרסה ההיברידית ב'ריבולי', שתג המחיר שלה הוא 279,000 שקלים, בעיקר תאורת לד, וזו מאפשרת בחירה בין שלושה סוגי גימור פנים.