טויוטה ראב 4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בתחילת 2018 הוצג הדור החמישי של טויוטה ראב 4, ולראשונה מזה 12 שנה היה מדובר ברכב חדש לגמרי, עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר ומרכב קצר ורחב יותר.
הדור החמישי מוצע עם מנועי בנזין או מערכת הנעה היברידית — רגילה או נטענת (PHEV).
למנוע הבנזין נפח של 2.0 ליטר (175 כ"ס) והוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ולהנעה כפולה. מערכת ההנעה ההיברידית (218 כ“ס עד 222 כ“ס) מבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר עם הנעה קדמית או הנעה כפולה על בסיס מנוע חשמלי להנעת הסרן האחורי.
לגרסת ה-PHEV הספק גבוה במעט של מנוע הבנזין, והספק גבוה משמעותית של המנועים החשמליים — ליצירת הספק כולל של 306 כ“ס. ההנעה גם כאן כפולה. הסוללה בעלות קיבולת 18.1 קוט“ש ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 75 ק“מ.
בישראל משווק ראב 4 החל מינואר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
לדור החמישי של ראב 4 הופעה בולטת ובעלת נוכחות מרשימה, והוא נראה גדול ובולט ביחס למקובל בתחום.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים הופעה מאסיבית שמקנה תחושה מדובר ברכב גדול. ישנם לא מעט חומרים רכים, כולל דמוי עור, אך ישנם גם לא מעט משטחים נוקשים ומחוספסים שפחות מתאימים לרכב במחירו.
התחושה אינה מודרנית או מתוחכמת מדי, אך בצד החיובי, הנדסת האנוש טובה וקל להתרגל לתפעול המערכות השונות.
המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב.
תא המטען גדול ויעיל. לגרסת ה-PHEV תא מטען קטן ב-90 ל‘, אך עם נפח של 490 ל‘ הוא עדין שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית (הנעה קדמית, 218 כ"ס) ביצועים טובים ואופי פעולה נמרץ. התשלום מגיע בדמות רעש מנוע נוכח, בעיקר תחת עומס. צריכת הדלק טובה: 13.2 ק"מ לליטר במבחן.
מנוע הבנזין (2.0 ל‘, 175 כ“ס) מפתיע עם תחושה נמרצת שלא נופלת בהרבה מזו של הגרסה ההיברידית. אפילו צריכת הדלק סבירה — 11 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.
גרסת ה-PHEV (היברידית-נטענת, 306 כ“ס) מציגה כצפוי את הביצועים הטובים ביותר. טווח הנסיעה החשמלי במבחן עמד על 48 ק“מ וצריכת הדלק על 13.7 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים נוקשה מוביל לנוחות נסיעה בינונית, במיוחד בעיר. עם שיבושים גדולים ושבילים הראב4 דווקא מתמודד טוב.
בידוד הרעשים רחוק מלהצטיין. ישנם לא מעט רעשי רוח וכביש, והמנוע נשמע כבר בעומס בינוני. בגרסת ה-PHEV המנוע נשמע מדי בזמן טעינת המצברים.
בגרסת הבנזין התנהגות הכביש מפתיעה לטובה עם יכולת דינאמית משכנעת. הגרסאות ההיברידיות, שסובלות ממשקלן העודף של הסוללות, משכנעות פחות.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של טויוטה ראב4 נמצא בקצה העליון של הקבוצה, אבל תמורתו מציע הראב 4 כמה יתרונות ייחודיים לו - כגון שפע גרסאות היברידיות, ומוניטין אמינות, סחירות ושמירת ערך שמשפרים את התמורה לאורך זמן.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת ברמת גימור 'אקספיריינס', וכוללת חישוקי "17 קלים, מולטימדיה מקורית בגודל "8 (טויוטה טאץ' 2) עםWAZE , מצלמה אחורית בהתקנה מקומית, לחצן התנעה, צג "4.2 בלוח המחוונים, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, תאורת לד וקיפול מראות חשמלי.
מעליה ניצבת רמת גימור 'אקסטרים' המוסיפה צג "7 בלוח המחוונים, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מפתח חכם, פנסי ערפל קדמיים, חיישני תאורה וגשם, חלונות כהים מאחור ועוד.
הגרסאות ההיברידיות מוצעות גם ברמת גימור 'אי-מושן סקאי' הכוללת גג שמש, תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "9, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת הגימור הבכירה, 'אי-אקסלוקסיב' מוסיפה מערכת שמע משודרגת של JBL עם 9 רמקולים, ריפודי עור, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד קוסמטיקה חיצונית. במקביל היא מוותרת על חלון גג.
-
בטיחות
טויוטה ראב 4 נבדק במבחן הריסוק ביורו NCAP ב-2019, וזכה לציון של חמישה כוכבים.
כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות מערכות בטיחות מתקדמות ובהן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועמעום אורות אוטומטי. רמות הגימור 'אקסטרים', 'אי-מושן סקאי' ו'אי-אקסקלוסיב' מוסיפות ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור.
-
סיכום
חבילה מעניינת.