טויוטה קורולה, נציין שוב, שהוצגה באוקטובר 1966 היא מכונית הנוסעים הוותיקה בעולם והרכב הנמכר מעולם, עם קרוב ל-50 מיליון יחידות שירדו מפס הייצור.
הקשר, פרטים
בשלב זה מוצעת קורולה רק בגרסת סדאן ההיברידית; גרסת הבנזין וגרסאות הסטיישן וההאצ'בק לא יגיעו, נכון לעכשיו.
מחיר קורולה המחודשת החל ב-158,000 שקלים ברמת הגימור 'סאן' הפונה לציי הרכב; במפרט חישוקי "16, מולטימדיה מקומית עם צג "9. ברמת הגימור 'סנס', שמחירה 160,000 שקלים, גם מפתח חכם וצג מקורי. קורולה המחודשת נבחנה ברמת הגימור 'לימיטד' שעולה 168,000 שקלים, ולזו גם חישוקי "17, גג זכוכית, תאורת אווירה. מחירי הדגם המחודש גבוהים ב-4000 עד 7000 שקלים מאלה של קודמו.
במפרט הבטיחות בכולן: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית; ב'לימיטד' גם ניטור היקפי של שטחים מתים כולל תגובה פעילה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור והתרעות על שכחת ילדים ברכב ויציאה לא בטוחה.
עיצוב, נראות
פנים הרכב
בקרת האקלים מופעלת חיצונית והיא לכן נוחה לשימוש. בשאר התחומים השינויים קטנים, וגם אם נראה שיש שיפור מסוים באיכות הפנים, עדיין חלקים לא מעטים עשויים פלסטיק קשיח. שילוב הגוונים הבהירים בסביבת הנהג ובריפוד ברכב ההדגמה הוסיף לאווירה המכובדת.
קל לקבוע תנוחת נהיגה נכונה, והמושב עצמו נוח למדי, והיינו שמחים לשליטה בהקשחת המסעד. מושב הנוסע אינו מתכוון לגובה וחבל.
מאחור, המרחב סביר, מרווח הרגליים נאה אך מרווח הראש אינו מרהיב (גם בגלל הגג הנפתח) וקו שמשת הצד מעט נמוך.
לתא המטען נפח ראוי, 471 ליטרים, המבנה פשוט אך שימושי, וכולל כאמור כיסוי רצפה מגומי אוחז.
מנוע, ביצועים
הביצועים שופרו באופן משמעותי, וקורולה המחודשת מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, טוב ב-1.7 שניות מאשר לפני כן. המהירות המרבית, 180 קמ"ש, ללא שינוי.
למעט אחרי התנעה קרה ובנסיעה איטית, הצטרפות מנוע הבנזין לחגיגה כמעט ואינה מורגשת. מעבר להאצה הטובה בהרבה מהמקום, שינוי משמעותי הוא בביצועי הרכב בהאצות ביניים, עם התנהלות הדרגתית יותר ופעולה מאומצת פחות של מנוע הבנזין, יחד עם יכולת טובה בהרבה. בנוסף, בידוד רעשי המנוע שופר וצליל הפעולה שלו נעים יותר, ויש לכך ביטוי בשיוט בכביש המהיר ובצבירת מהירות שם.
עם זאת, כאשר מצמידים את המצערת לרצפה במצבי עומס – עלייה ממושכת, עקיפה בתנאים מכבידים – מנוע הבנזין רועש, נשמע מתאמץ והתגובות נמרצות פחות. במקרים נדירים ניתן לחוש שתפוקת הכוח הכללית יורדת מכיוון שמאמץ ממושך הביא לכך שהסוללה איבדה יותר מדי אנרגיה. בגרסה זאת (ובניגוד להיברידית החזקה יותר) אין פקדים לתפעול כמו-ידני של התיבה, מה שהיה עוזר – בייחוד כאשר צריך למנן את בלימת המנוע (בבורר עצמו רק מצב B).
צריכת הדלק טובה מאוד, טובה יותר מאשר לפני חידוש הדגם. זו עמדה ביום המבחן על 15.9 ק"מ/ל' ובשיוט בין-עירוני נינוח הגיעה ל-19.2 ק"מ/ל'.
נוחות, התנהגות
היכולת הדינמית נאותה, וחטיבת הכוח מתקשה לרוב לדגדג את יכולות השלדה. עם זאת, היינו שמחים לקצת יותר ריסון תחת עומס בפניות, ולהידוק קו טוב יותר בהן. רמת האחיזה שמעניקים הצמיגים טובה, וזו מאותגרת רק עם האצה בוטה מהמקום.
המכונית מגיבה היטב לפקודות ההיגוי, ולמרות שההגה שופר הוא עדיין קל מדי במצב הרגיל. הבלמים חסרים דיוק הן ברגעי מחץ והן בעצירות עדינות בעיר. עם זאת, לרוב הם טובים מהמקובל בדגמים היברידיים אחרים ונראה שגם משופרים מאשר עד כה. תיקון סטייה מנתיב לעתים פעלתן מדי.
סיכום, תמורה
מנגד, האבזור שלה אינו עשיר במיוחד, פעולת המנוע בעומס ושאון המתלים יחד עם רעשי הכביש והרוח נשמעים מדי והיא התייקרה מאוד - 168,000 שקלים.