טויוטה קורולה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2023 החל שיווקה בישראל של גרסה מחודשת לקורולה, שהוצגה בדור הנוכחי ב-2018.
למרות שהשינויים החיצוניים קטנים, הם כוללים את הסבכה וכונסי האוויר, יחידות התאורה והפגושים מלפנים ומאחור, כמו-גם החישוקים סביב. בתא הנוסעים, לקורולה החדשה מסך מגע מרכזי גדול מבעבר, "10.5 (לא בכל רמות הגימור), ובנוסף מחוונים מוקרנים חדשים.
השינוי העיקרי הוא בהטמעת הדור החמישי של המערך ההיברידי של טויוטה, בדומה לזה שבקורולה קרוס;
מדובר באותו מנוע בנזין אטמוספרי 1.8 ליטר המייצר 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ. עם זאת, שני המנועים החשמליים המשודכים לו חזקים מבעבר, לתפוקה כוללת של 95 כ"ס ו-18.9 קג"מ (24 כ"ס ו-2.3 קג"מ יותר מאשר לפני העדכון). ההספק המשולב הוא 140 כ"ס, 18 כ"ס יותר מאשר הדגם היוצא.
בהתאם, הביצועים השתפרו; משך ההאצה ל-100 קמ"ש כעת 9.3 שניות, טוב ב-1.7 שניות מאשר לפני חידוש הדגם; המהירות המרבית, 180 קמ"ש, ללא שינוי.
עוד בשינויים - צריכת הדלק המוצהרת שופרה קלות, סוללת הליתיום יון חזקה וקלה מקודמתה, ובידוד הרעשים ברכב שופר.
הפלטפורמה האלקטרונית החדשה אפשרה לשנות את תוכנת ההיגוי ושיפרה את התנהלות מערכות הבטיחות הודות לתגובות מהירות יותר.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של הקורולה מציג הופעה מודרנית ובולטת, עם קווים ארוכים וספורטיביים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ועשירה במשטחים בגבהים שונים. במתיחת הפנים שודרגו המסכים למולטימדיה ולוח המחוונים וזה בהחלט מורגש.
הנדסת האנוש לרוב טובה, אם כי מעט פחות מהגרסה שלפני העדכון, והראות החוצה מצוינת. איכות משטחי הפלסטיק והדיפונים איננה אחידה.
המרחב לנוסעים מספק מלפנים. מאחור מרווח הראש אינו נדיב, ובכלל, רוב המתחרות הישירות מרווחות ממנה.
תא המטען מציע נפח ראוי – 471 ל' – ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים של הדגם שלאחר מתיחת הפנים (140 כ"ס) טובים ומשופרים באופן משמעותי מאלה של הדגם לפני העדכון (122 כ"ס) - עם תאוצות ביניים החלטיות ואפקטיביות מבעבר. עם זאת, בעומס המנוע עדיין רועש ונשמע מאומץ מדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי ברוב מתארי האספלט, והדבר בולט במיוחד באופן בו קורולה משככת שיבושים בינוניים וגדולים. עם זאת, דווקא שיבושים קלים מורגשים לעיתים.
איכות הנסיעה אינה מצטיינת; רעשי כביש ורוח נשמעים מדי בשיוט בינעירוני, והמנוע נשמע מידי בעת מאמץ.
כיול המתלים המוצלח של קורולה טוב גם בהקשר הדינמי. התנהגות הכביש צפויה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
לקורולה יתרונות רבים והיא זולה במעט מהמתחרות הישירות, כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה קורולה 2023 מוצעת בישראל בגרסה אחת – מרכב סדאן ועם יחידת הנעה היברידית (1.8 ל', 140 כ"ס) – ובשלוש רמות גימור.
רמת 'סאן' כוללת חישוקי 16 אינץ', מערכת מולטימדיה מקומית עם צג 9 אינץ', בקרת אקלים ועוד.
'סנס' מוסיפה מפתח חכם, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג 10.5 אינץ' ועוד.
'לימיטד' כוללת בנוסף חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית ותאורת אווירה.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות של כולן: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית; ב'לימיטד' גם ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומערכות למניעת שכחת ילדים ברכב ויציאה לא בטוחה.
ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק בשנת 2019 והעניק לקורולה ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד – וזו של הגרסה לאחר מתיחת הפנים אף שופרה – 15.9 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ ויותר מ-19 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בטויוטה קורולה 2023
תחילת שיווק גרסה מחודשת בישראל באפריל 2023.
 
-
סיכום
משפחתית חסכונית, בטיחותית ובעלת מוניטין טובים.