כיום מייצר אלפין מכונית ספורט אחת, A110 במהדורתה העכשווית מ-2017, והיא צפויה להציג גרסת ביצועים ל-5 החשמלית החדשה של רנו (A290), וייתכן גם רכב פנאי מבוסס על אותה A110.
מותג אלפין משווק בישראל מיוני 2023 על-ידי פריסבי יבואנית רנו (לשעבר קרסו), והדגם A110 מוצע במספר גרסות ורמות גימור.
מותג אלפין הצרפתי הוכרז ב-1954, שנה לפני שהושקה החברה הנושאת שם זה. אלפין הוקמה על-ידי ז'אן רדלה (Jean Rédélé) בעיר דיאפ, מקום בו היה לו מוסך ושם בנה מכוניות מרוץ שהתבססו על רנו 4CV. ב-1955 חבר רדל ליצרן המרכבים Chappe et Gessalin שהיה מחלוצי השימוש בסיבי זכוכית (פיברגלאס), ליצירת מכונית מרוץ המבוססת על אותה רנו ובמרכב קופה.
דגם זה, שעוצב על-ידי אחד מגדולי המעצבים בעולם הרכב, ג'יובאני מישלוטי, היה A106 שיוצר בהמשך גם על בסיס מסחרי (עד 1961). רגל זכה איתו זכה בקטגוריה הרלוונטית במילה מיליה (ב-1956, גם פודיום) וגם בראלי של האלפים (Coupe des Alpes).
ב-1963 הושקה A110, גם היא בעיצובו של מישלוטי, וזו הייתה לדגם המוצלח ביותר של אלפין. ב-1973 נרכשה אלפין על-ידי רנו, וזו שיגרה לאליפות הראלי העולמית (WRC), שהתקיימה אז לראשונה בשם זה, את A110 וזו זכתה במקום הראשון באותה שנה.
בשנות השבעים השתתפה אלפין גם ב-24 השעות של לה מאן, וב-1976 זכתה עם הדגם A442 במקום הראשון בקטגוריה הבכירה (LMP1).
אלפין הציגה דגמי ספורט נוספים בעיצוב מודרני ובתכנון מתקדם – A310 בשנים 1971-1984 ו-A610 המוגדש בין 1984 ל-1995. עם תום כהונתו של הדגם האחרון פסק ייצור דגמי הספורט של המותג. בכל אופן, בשני העשורים האחרונים של המאה הקודמת, ייצרו במפעל שבדיאפ דגמי רנו דגולים כמו 5 טורבו, קליאו וויליאמס ועוד קצת.
בעשור הראשון של המאה החלו דיבורים על החייאת השימוש בשם 'אלפין', ב-2013 הוצגה קונספט של מכונית ספורט קיצונית בשם 'A110-50' שהתבסס טכנולוגית על ניסאן GT-R. ב-2017 חזרה אלפין לעניינים עם הצגת A110 העכשווית (שעברה מתיחת פנים ב-2021/2022), וב-2021 הוכרז כי כל פעילויות הספורט של רנו והגרסאות הספורטיביות של דגמיה יוטמעו במסגרת הפעילות של אלפין.
המשך קריאה