אלפין A110 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2017 החזירה רנו את מותג אלפין לחיים עם מכונית מקורית ראשונה מזה שנים – אלפין A110, מחווה ל-110 המקורית שהוצגה בשנת 1966. מותג זה היה שם דבר במחצית השניה של המאה הקודמת ואחראי לכמה ממכוניות הספורט האייקוניות של אירופה ורשם הישגים מרשימים בספורט המוטורי כולל ניצחון במרוץ ה-24 שעות בלה מאן.
אלפין A110 היא מכונית ספורט קטנה עם מבנה של מנוע מרכזי והנעה אחורית.
בתכנונה הושם דגש על משקל נמוך ובזכות שימוש נרחב באלומיניום – 96% מהשלדה, למשל – משקלה עומד על 1,177 ק"ג בלבד. חלוקת המשקל עומדת על 56% לאחור ו-44% לפנים.
על ההנעה אחראי מנוע 1.8 ל' טורבו-בנזין המפיק 252 כ"ס או 310 כ"ס בהתאם לגרסה. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
בראש ההיצע עומדת גרסת R הספורטיבית והקיצונית ביותר: לזו מנוע עם ההספק הגבוה, חבילה אווירודינאמית, מתלים משופרים כולל בולמים אדפטיביים עם אפשרות להנמכה, בלמים של ברמבו, מושבי מרוץ ועוד.
השיווק בישראל החל ביוני 2023.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
רנו אלפין A110 2023 מוצעת בישראל ברמת גימור אחת – מערכת מולטימדיה, כניסה והנאה ללא מפתח ועוד – ובחמש גרסאות.
בגרסת הבסיס – A110 – מנוע המפיק 252 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
גרסת GT המנוע מפיק 310 כ"ס, 4.2 שניות ל-100 קמ"ש, שליטה אקטיבית בצליל המפלט, גימור מפואר בתא הנוסעים.
גרסת S מוסיפה כיול ספורטיבי יותר למתלים, מושבי "מרוץ" וצמיגים רחבים יותר.
גרסת S אירו כוללת גם חבילת כנפונים מסיבי פחמן.
גרסת R היא הספורטיבית ביותר וכוללת בולמים אדפטיביים, בלמי ברמבו ועוד.
-
בטיחות
אלפין A110 2023 החדש טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות דל: 2 כריות אוויר ומערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
סיכום