יצוין כי האנשים שהקימו את החברה הגיעו ממקומות שמקורם אינו בתעשיית הרכב, אלא ממקומות כמו עליבאבא, שיאומי, חברות טכנולוגיה וכספים, אך גם משם (GAC). בהמשך, היה לכך ביטוי גם במתן גב כלכלי של חברות סיניות.
אקספנג כיוונה רחוק בטכנולוגיה (כולל יכולת אוטונומית), גבוה (במיצוב בתחום היוקרה) ורחוק (שיווק ברחבי העולם) כבר עם תחילת דרכה. ב־2018 הציגה דגם חדש ש(G3) בתערוכת לאס וגאס, וב-2019 החלה לפעול לקבלת היתרים להפעלת רכב אוטונומי בקליפורניה. באותה שנה הציגה בתערוכת שנחאי מכונית סלון במפרט מכובד, P7, וב־2020, החלה להיסחר בבורסה של ניו יורק. צעד אסטרטגי משמעותי ביותר, גם בהקשר הגלובלי, היה עם רכישת 5% ממניות אקספנג על־ידי קבוצת פולקסווגן ביולי 2023.
ב־2021 החלה אקספנג לייצא את P7 לנורבגיה, הוציאה את הדגם P5 לכבישים היכול לקרוא אורות רמזור, הציגה את P6 עם יכולות אוטונומיות לתנועה בבייג'ינג בירת סין.
לאקספנג חמישה דגמים, נכון לסוף 2023. הראשון הוא דגם הפנאי הקומפקטי G3 שהוצג כאמור ב־2018. מכונית הסלון P7 הוצגה ב־2019 ועברה מתיחת פנים ב־2023, וקטנה ממנה היא P5 מ־2021. ב־2022 הוצג רכב פנאי גדול, G9, וב-2023 הצטרף אליו G6 הקטן ממנו.
דגמי אקספנג משווקים בישראל מסוף 2023 על-ידי חברת פריסבי. השניים הראשונים המוצעים כאן הם P7 ו־G9, ובמחצית 2024 יצטרף אליהם G6. דגמים אלה מוצעים עם מנוע אחד והנעה אחורית או שני מנועים והנעה כפולה ועם שני סוגי סוללה.
המשך קריאה