אקספנג G6 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בחודש יולי 2024 החל שיווקו בישראל של דגם הפנאי החשמלי אקספנג G6. זהו הדגם השלישי של המותג הסיני שמושק בארץ, מצטרף למשפחתית הגדולה P7 ולדגם הפנאי הגדול G9.
אקספנג G6 הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) ובמבנה קופה וממדיו בצד המעט גדול יותר של הז'אנר. G6 הוא דגם ראשון של אקספנג המבוסס על הרצפה החדשה של היצרנית, SEPA 2.0.
בסיס הגלגלים של G6 הוא 289 ס"מ, אורכו 475 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 165 ס"מ. נפח תא המטען 571 ליטרים ומשקלו 2100 ק"ג לגרסת המנוע היחיד, 2195 ק"ג לגרסת שני המנועים.
אקספנג G6 מוצע בשלוש גרסאות מנוע/סוללה:
בגרסת הבסיס – הנעה אחורית/טווח רגיל – התפוקה היא 258 כ"ס ו-44.9 קג"מ. הסוללה היא מסוג LFT (ליתיום-ברזל-פוספט) עם 67.8 קוט"ש, הטווח המוצהר 435 ק"מ והספק הטעינה המהירה 215 קילוואט.
בגרסת הביניים – הנעה אחורית/טווח ארוך – ההספק 286 כ"ס, אותו מומנט (44.9 קג"מ). הסוללה כאן היא NCM (ניקל-קובלט-מגנזיום) עם 91.4 קוט"ש, הטווח 570 ק"מ והספק הטעינה המהירה 280 קילוואט.
בגרסה הבכירה – הנעה כפולה/ביצועים – 2 מנועים המייצרים 476 כ"ס ו-67.3 קג"מ. אותה סוללה של 91.4 קוט"ש, הטווח המוצהר 550 ק"מ והספק הטעינה המהירה 280 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש להם חימום ואוורור, צג "14.9, בקרת אקלים דו-צדדית ופתחי מיזוג לאחור, 2 משטחי טעינה אלחוטיים ועוד.
וו גרירה מוצע כסטנדרט בגרסת הביצועים, בתוספת תשלום בשאר הגרסאות.
-
בטיחות
אקספנג G6 מוצע עם מפרט בטיחות מכובד ביותר, המבוסס על מערך עשיר של חיישנים למיניהם – 5 מכשירי רדאר, 12 חיישנים על-קוליים, 12 מצלמות – ובמערכות: בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, עקיפה אוטומטית, בלימה אוטונומית, התרעה אקטיבית על רכב בשטח מת ופתיחת דלת מסוכנת. בין השאר מוצע גם ניטור עירנות ונהיגה מוסחת באמצעות מצלמת פנים.
אקספנג G6 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
סיכום