יצרנית הרכב הצעירה IM מוטורס (נוסדה ב-2020) היא פרי מיזם משותף של חברת האם 'סאיק' (אשר חלק מדגמיה נמכרים כאן תחת מותג MG) לקבוצת עליבאבא והמכון הטכנולוגי Zhangjiang Hi-Tech.

השם הוא קיצור של Intelligence in Motion – "אינטליגנציה בתנועה", ולפי היצרנית הסלוגן הזה מלווה אותה בעת פיתוח הדגמים. לפי IM, כל דגמיה מצוידים במערך מחשוב מתקדם המבטיח יכולות בינה מלאכותית משמעותיות לשיפור ביצועי מערכת הנהיגה האוטונומית של הרכב, שאמורה להיות מהטובות בתעשייה. בנוסף, אנשי המותג רואים אותו כמתחרה בפלח היוקרתי והמתקדם טכנולוגית של השוק; ולכן, לצד הצהרות על איכות חומרים גבוהה וממשק מתקדם, ב-IM מדגישים גם את הטמעתן העתידית של סוללות מצב מוצק אשר מפותחות יחד עם CATL.

ב-IM מציגים תפיסה שונה בתכלית למחזור חיי דגם ספציפי מזו הנהוגה בתעשיית הרכב מזה עידנים. מחזור החיים של דגם ממוצע בתעשיית הרכב מורכב מהצגת הדגם, לאחר כשלוש שנים מקובל להציג עדכון כלשהו (מתיחת פנים) ולאחר כשלוש שנים נוספות הצגת דור חדש ומתקדם יותר – בסך הכל כשש שנים בין דורות.

מנגד, ב-IM מתכוונים להציג עדכון בכל שנת דגם – לא מדובר בהצגת דגם חדש, אבל לפי היצרנית בכל שנה יעודכנו רכיבים פיזיים כמו מעבדים, מנועים, מתלים, עדכוני עיצוב ועוד לצד עדכוני תוכנה – והם יוכזרו כחצי שנה לפני שהדגם המעודכן יגיע לשווקים.

כיום משווקת היצרנית הצעירה ארבעה דגמים אשר מתמודדים באופן ישיר מול דגמי טסלה מקבילים. IM L7 ו-IM LS7 – הם סדאן ורכב פנאי החולקים ביניהם מכלולים רבים. לצד אלו ישנם דגמי IM6 ו-IM5, אשר צפויים להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025.

הייבוא לישראל יתבצע על ידי חברת לובינסקי, יבואנית דגמי פיג'ו, סיטרואן MG ועוד, והיבואנית מציינת כי השוק הישראלי הוא השוק הראשון לקבל את המותג מחוץ לשוק הסיני.

המשך קריאה