BYD טאנג 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של טאנג (TANG) הושק ב-2018, עבר מתיחת פנים ב-2021 והגיע לישראל בספטמבר 2022 יחד עם BYD 'אטו 3' (הקרוסאובר המשפחתי) ו'האן' (דגם הנוסעים). להבדיל מאטו 3, גם טאנג וגם 'האן' מגיעים לארץ בתקינה מוגבלת – כך הם משווקים גם באירופה. המשמעות היא מגבלת מכירות של 400 יחידות בשנה.
טאנג הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) עם ממדים מהגדולים בקטגוריה. אלה מאפשרים לו להציע מקום לשבעה נוסעים. אורכו 487 ס"מ, רוחבו 195 ס"מ ובסיס גלגליו 282 ס"מ. נפח תא המטען 235 ליטרים כאשר שלוש השורות בשימוש, 940 ליטרים כאשר השלישית מקופלת.
הפלטפורמה משרתת גם גרסאות היברידיות פלאג-אין וגם חשמליות עם מנוע אחד והנעה קדמית או שניים וכפולה. לישראל הוא מגיע רק בתצורה החשמלית ורק בהנעה כפולה, כשאותה יחידת כוח נמצאת גם בדגם 'האן'. מנוע חשמלי קדמי מפיק 245 כ"ס, מנוע אחורי מייצר 272 כ"ס ויחדיו נרשמת תפוקה מכובדת של 518 כ"ס עם ביצועים בהתאם (4.6 ש' ל-100). לסוללה 86.4 קוט"ש, וטווח נסיעה מוצהר של 400 ק"מ לפי תקן WLTP.
יש רק רמת גימור אחת שכוללת תאורת לד, חישוקי "22, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, צג מולטימדיה "12.8, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור, תאורת אווירה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
בטיחות
במפרט הבטיחות: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב (אך לא תיקון), בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. ארגון יורו NCAP טרם בחן את BYD טאנג.
-
מה חדש בBYD טאנג 2022
בעולם זהו דור שני לדגם ולאחר מתיחת פנים. בשוק הישראלי זהו דגם חדש לחלוטין.
-
סיכום