BYD סיל 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
BYD סיל היא המשפחתית הגדולה (סגמנט D) החשמלית החדשה של היצרנית מסין, אשר מיועדת להתמודד מול מתחרות כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ואחרות ונחשפה לראשונה בשנת 2022. בחלק מהשווקים היא מכונה BYD 'אטו 4'.
הסיל מבוססת על פלטפורמת e-Platform 3.0 העדכנית של היצרנית המשלבת את מארז הסוללות (800V) מפיתוח עצמי של החברה אל תחתית המרכב.
ממדיה של BYD סיל נדיבים במעט מאלה של מודל 3 ואיוניק 6: אורכה 480 ס"מ, רוחבו 187 ס"מ, גובהה 146 ס"מ ובסיס הגלגלים 292 ס"מ. תא המטען מציע 400 ל' ועוד 53 ל' בתא המטען הקדמי.
הסיל מוצעת בעולם עם שתי יחידות הנעה חשמליות עיקריות: הנעה אחורית עם מנוע יחיד המייצר 313 כ"ס או הנעה כפולה עם שני מנועים המייצרים יחדיו 530 כ"ס.
מגוון הסוללות בעולם מתחיל ב-64 קוט"ש, אולם לישראל היא צפויה להגיע עם מערך הסוללות הגדול יותר: 82.5 קוט"ש (ברוטו) המאפשר טווח של 520-570 ק"מ בהתאם לגרסה. טעינה מהירה אפשרית עד 150 ק"ו.
השיווק בישראל החל בפברואר 2024.
-
עיצוב ונוכחות
הסיל היא מכונית סדאן נאה. העיצוב נקי ולא מתחכם אך מצליח להיראות ייחודי בנוף ומזוהה עם דגמי המותג.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע בזכות שימוש בחומרים איכותיים למדי ושילוב גוונים נעים לעין.
במרכז ישנו צג גדול למערך המולטימדיה והוא מסתובב על צירו. הנדסת האנוש לא תמיד מתעלה.
המרחב מלפנים טוב וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. המושב עצמו פחות מוצלח בנסיעות ארוכות.
מאחור מרחב טוב למדי.
תא המטען קטן (402 ל׳ בלבד) והפתח הצר מקשה על הטענת חפצים גדולים.
-
מנוע וביצועים
לגרסת ההנעה האחורית מנוע יחיד המייצר 312 כ״ס. הביצועים טובים בכל מצב עם די והותר כוח לעקיפות גם בתנאים מכבידים. העברת הכוח לינארית ומדויקת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מצטיינת בעיר – היא חובטת במעבר על שיבושים ורצף כזה מוביל למחסור בריסון. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת.
רעשי הרוח והכביש נוכחים מדי.
התנהגות הכביש טובה מאוד ומדובר במכונית מהנה למדי לנהיגה.
-
תמורה למחיר
המחיר של BYD סיל מציב אותה בעמדה תחרותית בשוק. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-BYD סיל 2024 החדשה מוצעת בישראל בשתי גרסות – הנעה אחורית, 314 כ"ס, טווח 570 ק"מ או הנעה כפולה, 530 כ"ס, טווח 520 ק"מ.
רמת הגימור היחידה של גרסת ההנעה האחורית עשירה למדי: תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען והמושבים הקדמיים (כולל אוורור), צג מולטימדיה בגודל 15.6 אינץ', ריפוד עור למושבים, מערכת שמע של דיינאודיו ועוד.
בהנעה כפולה תוספת של: בולמים אדפטיביים, תצוגה עילית, טעינת אביזרים חיצוניים.
 
-
בטיחות
BYD סיל החדש נבדק ביורו NCAP בשנת 2023 וזכה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של: 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על-ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל, 76% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט: בלימה אוטונומית (גם לאחור), תיקון סטייה, ניטור רכב בשטח מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בפני התנגשות מאחור, התרעה על פתיחת דלת, התרעה על שחכת ילדים ועוד.
-
טווח נסיעה
גרסת ההנעה האחורית שנבחנה השיגה צריכה של 4.7 ק״מ לקוט״ש השווים לכ-385 ק״מ – נתון טוב לעומס המבחן. בנהיגה מתונה ראינו צריכה של כ-5.4 ק״מ לקוטש, טווח של כ-450 ק״מ.
-
סיכום
נתפרה עבור השוק הישראלי.