BYD טאנג 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
BYD טאנג (Tang) הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שנחשף לראשונה בשנת 2018. זהו דור שני של הדגם ולאחר מתיחת פנים שהוצגה בשנת 2021. לישראל הגיע הרכב בספטמבר 2022 עם הפריצה של BYD לשוק הישראלי. גם טאנג וגם דגם הנוסעים 'האן' מגיעים לארץ בתקינה מוגבלת (בשל היעדר תקינה אירופאית) – המשמעות היא מגבלת מכירות של 400 יחידות בשנה.
מדובר, כאמור, ברכב פנאי גדול למדי עם אורך של 487 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 172.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 282 ס"מ - ממדים מהגדולים בקטגוריה.
טאנג יושב על פלטפורמה משולבת המיועדת לדגמי פלאג-אין וחשמל, ולישראל מגיע רק בתצורה החשמלית. בארץ הוא משווק רק בגרסת ההנעה הכפולה הבכירה עם הספק משולב של 518 כ"ס. סוללת 86.4 קוט"ש רושמת טווח נסיעה מוצהר של 400 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית אינה מקורית במיוחד, אך הפרופורציות טובות, הקווים נאים והתוצאה הכללית מוצלחת.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הכולל נעים ושקט – וזה נאמר לחיוב. איכות החומרים טובה, ההרכבה מוצלחת והגימור ראוי. הנדסת האנוש לא מבריקה.
המרחב מלפנים מצוין, מושב הנהג נאות ורק שדה הראיה אינו מצטיין.
הכניסה לשורה השניה נוחה מאוד והמרחב שם מצוין.
הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה בגלל מנגנון קיפול לא מוצלח והמרחב שם סביר בלבד.
תא המטען קטן מאוד כשכל המושבים בשימוש, וענק עם קיפול המושבים.
-
מנוע וביצועים
עם 518 כ"ס והנעה כפולה הביצועים פנומנליים ביציאה מהמקום – היצרנית טוענת ל-4.6 שניות ל-100 קמ"ש, וברכב כה גדול וכבד התוצאה מרשימה בכל פעם מחדש.
במהירויות גבוהות יותר קצב התאוצה מתמתן, אך נותר מצוין בכל מצב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר. כיול מתלים נוקשה וחישוקים גדולים עם צמיגים בחתך נמוך מקשים על סינון שברים ובליטות באספלט, ומנגד כבר בעומס בינוני הוא אינו מרוסן דיו.
בידוד הרעשים סביר בלבד – רעשי הרוח מושתקים היטב אך יש יותר מדי רעשי כביש, ובמהירויות נמוכות ההתראה ה"חשמלית" נשמעת באופן בולט מדי.
התנהגות הכביש נאותה לרכב שכזה עם יכולת ואחיזה גבוהות ובקרת יציבות יעילה, אולם הטאנג מעדיף קצב טיול רגוע יותר.
בשבילים הטאנג לא מרגיש בבית.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה – שילוב של ביצועים-אבזור-7 מושבים שאין למצוא כיום, אך לרכב גם אין את הנוחות, הליטוש והאיכות של מתחרים יקרים יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
BYD טאנג מוצע בישראל בגרסה אחת – 518 כ"ס, הנעה כפולה, 86 קוט"ש, 400 ק"מ טווח – וברמת גימור אחת.
רשימת האבזור עשירה וכוללת כסטנדרט: תאורת לד מלאה, חישוקי 22 אינץ', מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי כולל חלק נפתח, תפעול חשמלי למושבים הכוללים חימום ואוורור, מסך מולטימדיה 12.8 אינץ', ריפוד עור למושבים, תאורת אווירה עשירה ועוד.
-
בטיחות
BYD טאנג טרם נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. היצע מערכות הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), מערכת לזיהוי רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
המשקל הרב (2.5 טון) וההספק הגבוה גובים מחיר בטווח הנסיעה – 310 ק"מ בלבד במבחן הדרכים (3.6 ק"מ/קוט"ש) וכ-360 ק"מ בנסיעה פרברית מאוד רגועה ונינוחה (4.2 ק"מ/קוט"ש).
יש לזכור כי הטעינה הביתית היא חד-פאזית בלבד - ואיטית מהמקובל.
-
מה חדש בBYD טאנג 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
הביצועים מרשימים והאבזור נדיב, אך נוחות הנסיעה, הנדסת האנוש וטווח הנסיעה מאכזבים - והרכב נעדר ציון בטיחות אירופאי. המחיר אומנם אטרקטיבי, אך BYD טאנג דורש שיפור וליטוש כדי להתמודד עם המתחרים המובילים בקטגוריה.