קרייזלר 300 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קרייזלר מגדירים את ה-300 כדגם חדש לגמרי, אך הדמיון לדגם הקודם (300C) ברור ובולט.
השינויים החיצוניים אינם גדולים, והתמקדו בעיגול ועידון הקווים הרבועים של הדור הקודם, למען שיפור האווירודינאמיות.
בנוסף, ישנן שמשות גדולות יותר, קורות צד פחות עבות ותא מטען פחות גבוה כדי לפתור את בעיית הראות של ה-C300.
שינוי דרמטי בהרבה אפשר לפגוש בתא הנוסעים: בקרייזלר מבטיחים שיפור משמעותי לאיכות החומרים וההרכבה וכן אבזור משופר, כולל מסך מגע גדול ("8.4), שישלוט על ממשק "Uconnect" מרכזי.
הפלטפורמה הבסיסית נותרה זהה לדגם המוחלף, עם בסיס גלגלים ענק של 305 ס"מ, אך נעשה שיפור מקיף בגיאומטריית המתלים ובידוד הרעשים.
היצע המנועים כולל, בארץ, רק מנוע אחד - 3.6 ליטר, עם 24 שסתומים ותזמון משתנה, עם 290 כ"ס ו-36 קג"מ. בארה"ב תוצע כמובן גם אופציית V8, ממנוע "המי" בנפח 5.7 ליטרים המספק 360 כ"ס.
ה-300 הגיעה לישראל בפברואר 2012.
-
עיצוב ונוכחות
ה-300 היא מכונית גדולה עם נוכחות בהתאם. העיצוב (הדומה לדור הקודם) נאה וכוחני עם הרבה רושם.
-
תא נוסעים ומטען
לא עוד פלסטיק קשיח וחלול בכל מקום כמו באמריקאיות של פעם, במקומם נמצא שפע של עור ועץ – תחושת פרימיום אמיתית, רק איכות ההרכבה ממוצעת לסגמנט.
 
רשימת האבזור ארוכה במיוחד. המרווח לכל היושבים וציודם בתא המטען מצויין.
-
מנוע וביצועים
המנוע מצויין וחובב סל"ד גבוה ולא מתקשה לייצר קצב טוב.
 
הוא משודך לתיבת 8 ההילוכים שעובדת מצויין – ותורמת לצריכת דלק טובה למכונית במימדים ומשקל שכזה.
-
נוחות והתנהגות
ה-300 בנויה לשיוט.
 
היא מבודדת את הנוסעים ממהמורות בעיר ומחוצה לה והבידוד מרעשי הכביש מרשים.
 
מימדיה יעמדו לרועץ כשהכביש מתעקל וזהו אינו המקום האידיאלי בשבילה, למרות שרמת האחיזה גבוהה.
-
תמורה למחיר
למי שלא מפריע לו תשומת הלב שמביא העיצוב, מדובר באחת התמורות הטובות ביותר לשקל בקטגוריה.
-
סיכום
מכונית טובה מאוד שתגרום לך לשכוח מה שחשבתם על אמריקאיות.