קרייזלר פסיפיקה 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הציגה קרייזלר את הפסיפיקה החדש.
מדובר למעשה ביורש לגרנד-וויאג'ר וזהו למעשה דור שישי לממציא קטגוריית המיניוואנים. הפסיפיקה יש לציין, הוא דגם חדש לחלוטין וכזה המבוסס על פלטפורמה חדשה.
בקרייזלר מספרים על שלדה מוקשחת והפחתת משקל של כ-250 קילוגרם ביחס לדגם היוצא וזאת במטרה להציע מנהגי כביש טובים יותר. הממדים דומים לשל הדור היוצא עם מרכב באורך 519 ס"מ.
גם תא הנוסעים עוצב מחדש לגמרי. קרייזלר מציעה אפשרות לשבעה או שמונה נוסעים.
בארץ מוצע הפסיפיקה עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה.
בארה"ב ישנה גם גרסה היברידית, עניין נדיר למדי בסגמנט. גרסה זו משדכת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי ומעבירה את הכוח לגלגלים באמצעות תיבה רציפה. צריכת הדלק סופר-מרשימה לפי נתוני המעבדה - 28.5 ק"מ לליטר. בעיר.
-
עיצוב ונוכחות
קרייזלר מצאה דרך לגרום למיניוואן הענק להראות טוב ומעניין, מבלי לפנות לאופנת השטח המקובלת כיום. הוא לא נראה גבוה מאוד (והוא כן: 178 ס"מ) בזכות קו שמשת צד וקורה שמטפסים בשיפוע הפוך מהמקובל. החזית משופעת וספורטיבית למראה. קרייזלר לגמרי יצאה מהקופסה עם עיצוב הפסיפקה, וזה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה בסיבת הנהג אוורירית ומודרנית בסך הכל בזכות קווים נאים וצבעים בהירים, תפעול מערכת המולטימדיה נוח והמרחב לנהג והנוסע שלצידו אדירים. יחד עם זאת, החומרים בסביבת הנהג אינם איכותיים דיים.
בשורה השנייה והשלישית ניתן להרגיש את ניסיונה של קרייזלר בתחום המיניוואנים — יש שפע של תאי אחסון ואפשרויות לקיפול המושבים (ניתן לקפלם לתוך הרצפה ליצירת חלל הטענה ענק!) ויש שפע של מקום בשתי שורות המושבים. דלת הצד נפתחת חשמלית וזה מאוד נוח.
תא המטען נפתח חשמלית, וזה נוח מאוד. הוא גדול, גם כאשר כל המושבים בשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 מייצר 280 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה עם 9 יחסי העברה. הביצועים טובים וביציאה מהמקום הוא ממש נמרץ. מחוץ לעיר ובמהירויות גבוהות קצב צבירת המהירות דועך קלות. התיבה עצמה חלקה למדי אך מעט איטית בתגובותיה.
צריכת הדלק במהלך המבחן המאומץ עמדה על 7.7 ק"מ לליטר. ביום טיול רגוע יותר רשמנו 9.6 ק"מ לליטר. לא רע בהתחשב בממדים ובמנוע.
 
-
נוחות והתנהגות
בתוך העיר הפסיפיקה הפתיע עם כיול מעט נוקשה ולא תמיד הצליח לספק נסיעה נינוחה. מחוץ לעיר המצב טוב בהרבה ולרוב הוא מספק חווית נסיעה נעימה ונינוחה.
בידוד הרעשים לא מצטיין - יש לא מעט רעשי כביש.
 
-
תמורה למחיר
הפסיפיקה נותר כמעט לבדו בקטגוריה בישראל (ובעולם) ומתמודד בסגמנט מול מתחרים בודדים. הוא מציע עיצוב מרגשים ואבזור עשיר, אבל מחירו גבוה.
-
סיכום
אל מול אופנת הפנאי, פסיפיקה מזכיר לנו שמיניוואן זו עדיין הדרך המוצלחת יותר להובלת משפחה.