קרייזלר פסיפיקה 2018-2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פסיפיקה הוצג ב-2016, והחליף את 'גרנד-וויאג'ר'. בכך שבר מסורת ארוכה, בת כמעט 30 שנה, בה היה בשימוש השם 'גרנד-וויאג'ר'. את השם פסיפיקה נשא בעבר (2003-2007) קרוסאובר בינוני במונחים אמריקאים שחלק את הבסיס עם קרייזלר גרנד וויאג'ר דאז. לישראל הגיע המיניוואן הגדול באוגוסט 2018, ולא השתנה כלל לאורך כל התקופה.
אז זהו דור ראשון לפסיפיקה, אבל יש שיראו בו גם דור שישי לממציא קטגוריית המיניוואנים. הוא חדש לחלוטין, מבוסס על פלטפורמה חדשה (שמשרתת בין היתר את אלפא רומיאו ג'ולייטה וג'יפ צ'רוקי), ועל אף הממדים הדומים לקודמו, מציג עיצוב אחר לגמרי, אתלטי יותר שמצליח להצניע את הממדים הכבירים.
שימוש בפלטפורמה חדשה אפשר להטמיע מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, ובכך הפך למיניוואן הראשון לעשות זאת. הביקוש הגבוהה לגרסה זו הותיר אותה בצפון אמריקה, ועל אף תוכניות היבואנית לשווקה בישראל, זו מעולם לא הגיעה. בארץ מוצע הדגם עם מנוע V6 חדש מסדרת 'פנטאסטאר' בנפח 3.6 ל', שמייצר 280 כ״ס, ותיבת 9 הילוכים אוטומטית.
יתרונות נוספים לפלטפורמה החדשה נוגעים להפחתת משקל של 250 ק"ג ביחס לדגם הפורש (כעת שוקל 1964 ק"ג), ולשילוב של מערכות בטיחות אקטיביות – לראשונה בדגם. מערכות הבטיחות המתקדמות לא מוצעות בכל רמות הגימור. רמת הגימור הבסיסית, 'טורינג L' מוצעת עם 8 כריות אוויר, ניטור "שטח מת", ניטור תנועה חוצה מאחור ומובילאיי. רמת גימור 'למיטד' מוסיפה בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון 'זחילה בפקקים'.
רמת גימור 'טורינג L' מוצעת עם 7 מושבים (8, בתוספת תשלום), חישוקי "17 קלים, מולטימדיה מקורית "7, ריפודי עור, מפתח חכם לפתיחה והתנעה, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, פתיחה חשמלית של דלתות הצד ודלת תא המטען, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ועוד. רמת גימור 'למיטד' מוסיפה חלון גג פנורמי, מולטימדיה "8.4, מערכת שמע משודרגת עם 13 רמקולים במקום 8, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, קירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים גם בשורה השנייה, שקעי USB בכל שורות המושבים, חישוקי "18, מערכת עזר לחניה, מצלמות היקפיות ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
קרייזלר פסיפיקה 2020 לוקח את העיצוב למקום שונה מזה של גרנד וויאג'ר אותו החליף. הקווים הישרים והפשוטים הוחלפו בקווים מעוגלים ומקומרים, בהשראת קרייזלר 200 המשפחתי, כשההופעה מודרנית ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה טוב, אבל איכות החומרים מעורבת כשחלקים שונים כולל חלק מהמתגים, אינם איכותיים מספיק. יש המון תאי אחסון שימושיים והאבזור עשיר, אפילו ברמת הגימור הבסיסית למרות החיסרון התמוהה של חלק ממערכות הבטיחות המתקדמות ברמה זו.
המרחב בשורה הראשונה והשנייה עצום. בשורה השלישית מעט פחות ועדיין טוב מהמקובל. יש שפע של אפשרויות קיפול למושבים, שיוצרים רצפה שטוחה וחלל הטענה ענק. דלת הצד נפתחת חשמלית וכך גם דלת תא המטען. תא המטען גדול גם כשכל המושבים בשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
היציאה מהמקום נמרצת, והביצועים טובים. המנוע מספק את שנדרש ומפיק צליל נעים. תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה, ובעלת יחסי העברה ארוכים. קרייזלר פסיפיקה 2020 במיטבו בשיוט במהירויות בין-עירוניות גבוהות, ואת זה הוא עושה באופן שקט ונעים. צריכת הדלק מעט מתחת לממוצע מרכב 7-8 נוסעים בגודל שכזה.
-
נוחות והתנהגות
כיול מעט קשיח, וחישוקי "18 מקשים על פסיפיקה. בעיר הוא מתקשה להעלים מפגעים קלים וגדולים, ומחוץ לעיר שיבושים קלים. רעשי הכביש בולטים, גם כי לתא המטען אין כיסוי. התנהגות הכביש גבוהה ממה שהרכב משדר.
-
תמורה למחיר
פסיפיקה מציע עיצוב מרגשים, אבזור עשיר, מרחב ענק ושימושיות גבוהה. אבל הוא יקר יחסית בוודאי ביחס למתחרה היחיד שיש לו בישראל, קיה קרניבל.
-
מה חדש בקרייזלר פסיפיקה 2018-2020
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
רכב טיולים משפחתי נפלא.