דודג' ראם 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לאחר המתנה ארוכה ואינספור דחיות, נחת הראם בישראל לקראת סוף 2010.
הראם העדכני הוצג ב-2009 וזכה בארה"ב למספר פרסי "משאית השנה" נחשבים. כמקובל בסגמנט זה בארה"ב, קיים מגוון רחב של אורכי ארגז ותאי-נוסעים, כשרי נשיאה וגרירה ואופציות הנעה – אך לארץ הגיעה, בהתחלה, רק גרסה אחת - "קצרה" ועם מנוע דיזל 6.7 ל', הנעה כפולה ותיבה אוטומטית 6 היל' (מסוג 68RFE).
מאוחר יותר התרחב ההיצע המקומי גם גרסה בעלת ארגז מוארך, לצד רמת גימור בעלת רשימת אבזור מוארכת אף היא (Laramie).
בישראל מתחרה הראם בפורד F350 ובשברולט סילברדו - ונראה שהראם מציע את האיזון המוצלח מבין השלושה - הן מבחינת נוחות נסיעה ונהיגה מחד והן מבחינת עבירות מאידך - כאשר כבונוס ניתן לציין את צריכת הדלק המפתיעה שנמדדה במבחן שערכנו לדגם (ב-2010).
יש לשים לב כי דגמי 2011 זכו לתוספת כוח משמעותית - נתון המומנט עלה משמעותית מ-84 קג"מ ל-110 קג"מ, כאשר ההספק נותר כבעבר (355 כ"ס).
ב-2013 בוצע עדכון נוסף, בו הועלה נתון ההספק ל-370 כ"ס - אך נתון המומנט נשאר כבעבר. מרווח הטיפולים עומד על כל 12,000 ק"מ (או שנה - המוקדם מבינהם).
-
עיצוב ונוכחות
הגריל הענק של הראם מציע נוכחות שאי אפשר להישאר אדיש אליה, ומייצר קסם אמריקאי מהסוג הטוב.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ל-5+1, מאובזר ובנוי היטב, אך החומרים פשוטים מדי, כמקובל בז'אנר.
 
חלל ההטענה בארגז עדיין ענק, למרות שמדובר בגרסה ה"קצרה".
-
מנוע וביצועים
המנוע פחות חזק ביחס למתחרים (350 כ"ס ו-כמעט 90 קג"מ), אך חזק מאוד בפני עצמו ותיבת ההילוכים מתפקדת באופן סביר.
 
צריכת הדלק (8.1 ק"מ לליטר) מפתיעה לטובה עבור רכב בממדים הללו.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ועל הכביש הראם מתנהג כמו רכב קטן וזריז ממה שהוא.
 
יכולת השטח גבוהה ממה שרוב הרוכשים יעזו לנסות, למרות זוויות המרכב הצנועות.
-
תמורה למחיר
מחיר הקנייה דומה לזה של המתחרים (שברולט סילברדו ופורד F350) על כל גרסאות המרכב/ אבזור המוצעות לדגם בארץ.
 
מנגד, מרווח הטיפולים הצפוף יחסית למתחרים עשוי לייקר מעט את עלויות האחזקה.
-
סיכום
שילוב התכונות המרשים של הראם מציב אותו בתחרות חזקה מאוד מול מתחריו - ואף בעמדת יתרון.