DS DS3 2010-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-DS3 הייתה הסנונית הראשונה במשפחת ה-DS היוקרתית של סיטרואן.
בדומה לפיאט 500 או למתחרה הישירה – מיני, מבית ב.מ.וו – מכוונת ה-DS הקטנה לאינדבידואליסטים וחובבי סטייל.
על בסיס רצפת סיטרואן C3 קיבל המרכב עיצוב חריג גם במונחי סיטרואן, כאשר חלק מהייחוד נובע מאפשרויות ההתאמה האישית הרבות המוצעים לדגם - גם בישראל, אם כי בהיקף מצומצם יותר מאשר בחו"ל.
היצע המנועים ה"ישראלי" מצומצם אף הוא ביחס למוצע בחו"ל - במקור צוידה ה-DS3 במנועי 1.6 ל' - אחד אטמוספרי (120 כ"ס) ואחד מוגדש (156 כ"ס); הראשון עם תיבה אוטומטית (4 היל') והשני עם תיבה ידנית (6 היל').
ממרץ 2016, במסגרת השקת המותג DS מחדש, צוידה ה-DS3 ביחידת ההנעה המוכרת של סיטרואן - 1.2 ל' טורבו ותיבה אוטומטית 6 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
ה-DS3 נראית מצוין. חוץ מהחרטום, צריך להתאמץ כדי למצוא קשר עיצובי ל-C3.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים אמנם מעוצב היטב, אך יש בו יותר מדי פריטים מוכרים מסיטרואן C3. למרות בסיס גלגלים ואורך כללי זהה (אך עם גג נמוך יותר), המושב האחורי צפוף יותר והיושבים בו יסבלו מקו מותנים גבוה וקורות צד רחבות שמגבילות את הראות החוצה.
תא המטען בהחלט נדיב.
-
מנוע וביצועים
ביצועים זה לא הצד החזק של ה-DS3. מנוע ה-1.2 ל' טורבו (עם תיבה אוט' 6 היל') משנע את ה-DS הקטנה ביעילות - בוודאי לעומת יחידת ה-1.6 ליטר הקודמת.
גרסת ה-1.6 ל' טורבו חזקה משמעותית - אך התיבה הידנית סובלת מיחסי העברה ארוכים, מה שפוגם בביצועים.
-
נוחות והתנהגות
במקור, ה-DS3 רכה ונעימה - ופחות מתאימה לנהיגה ספורטיבית.
גרסת ה-1.6 ל' טורבו מעט חדה יותר, אבל זה לא באמת משנה את המצב.
-
תמורה למחיר
גם בגילה המתקדם, ה-DS3 עדיין תחרותית - היא מעוצבת וייחודית ונהנית ממחיר נגיש יותר משל מתחרותיה הישירות.
-
סיכום
סקסית.