DS DS7 Crossback 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במסגרת מתיחת הפנים לדגם אשר הוצגה ביוני 2022 שינתה DS את שם הדגם ל-DS 7 וזנחה את הסיומת Crossback שהייתה לדגם בעבר.
כבעבר, DS 7 (הוצג ב-2018) החדש מבוסס על פלטפרומת EMP-2 שמקורה ב-PSA (לפני האיחוד ל'סטלנטיס') – אולם ב-DS מדווחים כי נעשו שינויים רבים וגדולים ביחס לדגמי פיג'ו וסיטרואן החולקים עימו את הפלטפורמה.
כך למשל ה-7 הוא היחיד עם מערך בולמים אדפטיביים המשנים את הקשיחות לפי נתונים המגיעים ממצלמה הסורקת את פני האספלט (מגרסת 300).
במתחית הפנים DS 7 זכה לרענון עיצובי לחוץ ולפנים וליחידות הנעה עדכניות – בעיקר רענון המערכת ההיברידי-נטען שזוכה כעת לסוללה גדולה יותר: 14.1 קוט"ש, 1 יותר מבעבר לטווח מירבי של עד 66 ק"מ, בהתאם לגרסה.
בישראל מוצע הדגם באופן בלעדי עם יחידות הנעה היברידיות-נטענות בלבד – כולן עושות שימוש במנוע 1.6 ל' טורבו-בנזין המוכר ומנועים חשמליים בהתאם לגרסה להספקים שבין 225 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית או 300 ו-360 כ"ס בגרסאות ההנעה הכפולה
לראשונה בדגם, גרסת 360 הספורטיבית אשר פותחה בשיתוף מחלקת הביצועים של היצרנית 'DS פרפורמנס' ולזו ההספק הגבוה יותר במבחר (360 כ"ס) ובנוסף כיול מתלים ובולמים שונים, מפסקי סרנים רחבים יותר, צמיגים ספורטיביים ועוד.
השיווק של DS 7 המחודש בישראל החל במאי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
ל-7 קרוסבק נוכחות מרשימה, בעיקר מלפנים.
מצד שני, לא מדובר בהופעה מקורית כמו בדגמים קודמים של DS.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג הופעה יוקרתית וייחודית, העשויה היטב.
הבעיה העיקרית - תפעול מסורבל של המערכות השונות ברכב; החל ממיקומי הפקדים ועד מערכת המולטימדיה. המרחב לנוסעים מספק, נפח תא המטען נדיב.
-
מנוע וביצועים
גרסאות הפלאג-אין מציעות ביצועים טובים מאוד, מצוינים ממש בגרסת ההנעה הכפולה החזקה (300 כ"ס).
לחובתה של יחידת ההנעה התנהלות שאינה תמיד מעודנת.
טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-37-45 ק"מ לפי מבחני הדרכים של 'אוטו'. צריכת הדלק הממוצעת נעה סביב 11.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחני הדרכים בשילוב עם קטע הנסיעה החשמלית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי ברוב התנאים, לא מעט בזכות מערך הבולמים האקטיבי המשנה את כיולו בהתאם לתנאי הדרך. מפעם לפעם הוא פחות יצליח להתמודד עם שיבושים גדולים.
התנהגות הכביש מספקת. לרכב יכולת גבוהה לצלוח כבישים מפותלים במהירות ובבטיחות אך ברור ש-DS7 מעדיף נסיעה נינוחה יותר.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מאוד - על היעדר המורשת המותגית מקבלים כפיצוי אבזור והידור, שבדגמי יוקרה מקבילים תדרש עבורם תוספת של עשרות אלפי שקלים.
-
גרסאות ורמות גימור
החל ממאי 2023 משווק DS 7 המחודש בישראל לאחר מתיחת פנים. DS 7 מוצע בישראל בשלוש גרסאות – כולן היברידיות-נטענות עם סוללת 14.1 קוט"ש, מנוע חשמלי אחד לפחות, מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' וטווח נסיעה חשמלי של 58-66 ק"מ בהתאם לגרסה.
גרסת E-TENSE 225 עם הנעה קדמית מציעה 225 כ"ס ו-8.9 ש' ל-100 קמ"ש.
גרסת E-TENSE 300 מוסיפה מנוע חשמלי מאחור להנעה כפולה, הספק משולב של 300 כ"ס ו-5.9 ש' ל-100 קמ"ש.
בראש ההיצע גרסת E-TENSE 360 בעלת ההספק והביצועים הטובים ביותר במבחר: 360 כ"ס ו-5.6 ש' ל-100 קמ"ש. בנוסף, לגרסה זו מפסקי סרנים רחבים, צמיגים ספורטיביים יותר וכיול מתלים ספורטיבי.
כל הגרסאות מוצעות ברמת 'ריבולי' העשירה: תאורת לד מלא, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור, שליטה מרחוק על מערכות שונות (מיזוג) ועוד.
-
סיכום
מתמודד בכבוד מול מתחריו היוקרתיים.