ג'נסיס GV70 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 הצטרף למבחר דגמי ג'נסיס בארץ ה-GV70, דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) שהוצג ב-2020. הממדים נמצאים בצד הגדול של הסקלה, ובעיצוב, מעבר לשבכה הענקית ורבת הנוכחות, קו גג משתפל של רכב פנאי-קופה.
GV70 מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 2.5 ליטר, המייצר 304 כ"ס ו-43 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה.
הרכב מוצע בשלוש רמות גימור: 'אלגנט', 'לקשרי' ו'ספורט'. בכולן מפרט בטיחות מרשים הכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך הימנעות מתאונה, הקרנת תמונת השטח המת במחוונים, התרעה על שכחת ילדים. בכולן גם מערך המולטימדיה של ג'נסיס עם צג "14.5.
לרמת הכניסה 'אלגנט' אבזור מכובד ביחס למקובל בתחום היוקרה, וזה כולל תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לתא המטען ולמושבים הקדמיים, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות, ריפוד דמוי עור ועוד.
ברמת הגימור 'לקשרי' מתווסף ריפוד עור, מושבים קדמיים עם אוורור ועיסוי, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של לקסיקון. לרמת גימור 'ספורט' פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים, חישוקי "21, תאורה חכמה, שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים ועור נאפה משולב בעור הפוך.
-
עיצוב ונוכחות
הקוריאנים שילבו במבנה המאפיין רכב פנאי גם מאפייני עיצוב ספורטיביים, עם שראה של מותגים נכבדים. ואכן, החרטום הארוך, השבכה המודגשת ותאורת הלד המרשימה יוצרים מופע כוחני.
חישוקי "19 והמפלטים הבולטים מדגישים אף הם את המסר הספורטיבי.
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נקי מאוד, אלגנטי במיוחד. למרות הדיפון העשיר, מוזר לפגוש בסביבת הנהג בחלקים רבים שהם נוקשים למגע.
הצג הגדול, "14.5, נאה ושופע אפשרויות רבות לתפעולו. האפשרויות לתכנות דרך הצג רבות, אבל הרוב קל לתפעול. עם זאת, יש פריטים הדורשים יותר מדי לחיצות כמו ניתוק תיקון ההיגוי.
לחצן בלם החנייה מוכר מיונדאי וממוקם באופן קצת מבלבל. גלגל ההגה נראה אמריקאי והוא גדול מדי לטעמנו.
תנוחת הנהיגה הגבוהה היא כנדרש מרכב פנאי, ומכסה המנוע המוארך והרחב יוצר תחושה שהרכב גדול אף ממה שהוא. המושבים הנאים משופעים באפשרויות כיוון בתפעול חשמלי.
מאחור המרחב טוב, ניתן לכוון את זווית המשענת ויש פיקוד לבקרת האקלים. תא המטען אינו עמוק מספיק: הרצפה גבוהה והכיסוי הנגלל אינו נוח לפתיחה.
 
-
מנוע וביצועים
ל-GV70 מנוע טורבו-בנזין 2.5 ליטר, המייצר 304 כ"ס ו-43 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה.
הרכב מהיר ומעניק ביצועים מצוינים. עם זאת הוא אינו כוחני בהתנהלותו, אפילו בזינוק. התגובות למצערת אינן חדות, והתיבה שפועלת באופן נעים ברוב מצבי הנהיגה, אינה מיידית בתגובתה ואינה חלקה בפעולתה תחת עומס כבד.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר המתלים מטפלים היטב בשיבושים קטנים ובטלאי כביש, אך שיבושים כבדים יותר מורגשים מדי.
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר. עם זאת, גם בכבישים בין-עירוניים, שברים ופגמים גדולים אינם נבלעים ברכות. המשקל הגבוה של הרכב, 1.9 טון, וריסון שאינו מושלם, גורמים לכך שהרכב מתנדנד על גלי כביש במהירות גבוהה. בנהיגה כזאת, נשמעים מדי גם רעשי הכביש והרוח.
ג'נסיס מכוונת ליכולת דינמית גבוהה, והדבר בהחלט בולט לטובה. חלוקת הכוח מצוינת, וההנעה האחורית היא שנותנת את הטון. בפיתולים ניתן להגיע לקצב גבוה מאוד, ו-GV70 מפגין יציבות מצוינת. ההיגוי קצת פחות מרשים; משקל ההגה נכון, אבל התגובות אינן מיידיות וחסר משוב מהגלגלים.
לבלמים עצמה מספקת, אך בבלימה חזקה מאוד היציבות הכיוונית אינה מצטיינת.
 
-
תמורה למחיר
GV70 מגלם את הנוסחה של ג'נסיס; הוא אינו זול מהמתחרים – אבל מציע יותר באותו מחיר: אבזור, הידור, כוח.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק אינה מצטיינת; ביום המבחן זו עמדה על 7-8 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח הצריכה היא 10.5 ק"/ל'.
-
מה חדש בג'נסיס GV70 2022
בדצמבר 2022 החל שיווק הגרסה החשמלית.
גרסה זו מכונה 'אלקטריפייד' ולה שני מנועים חשמליים להספק מירבי של עד 489 כ"ס. לסוללה 77.4 קוט"ש וטווח הנסיעה המירבי הוא עד 455 ק"מ.
 
-
סיכום
לא מלוטש כמו הטובים שבדגמים הגרמניים, אבל מעניק תמורה עדיפה.