ג'נסיס GV80 קופה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס הציג ב-2023 גרסת קופה לדגם הפנאי GV80 אשר נחתה בישראל בנובמבר 2024.
השינוי במבנה הרכב מאחור בולט, מדגיש את מרכיב הקופה עם סיומת משופעת, אך השינויים בממדים קטנים; הגובה צנח בשיעור זעיר, רק 0.5 ס"מ, ל-171 ס"מ, והאורך צמח ב-2.5 ס"מ ל-496.5 ס"מ. גרסה זו גם כבדה ב-25 ק"ג מהרגילה ל-2340 ק"ג, ומן הסתם המערך ההיברידי החדש אחראי לכך.
שינוי משמעותי בגרסה זו ביחס לרגילה הוא בכך שזו מוצעת רק עם חמישה מושבים לעומת שבעה.
בסביבת הנהג מבנה המשלב את לוח המחוונים והמסך המרכזי בצג שגודלו "27, לצד מסך נוסף השולט בבקרת האקלים ובורר הילוכים במבנה של חוגה שקופה.
GV80 קופה מוצע בישראל עם אותו מנוע בנזין המשרת את הגרסה הרגילה המחודשת, אבל עם תוספת. מנוע הבנזין כפול המגדשים בנפח 3.5 ליטר מצויד כאן גם במערך היברידי-מתון (48 וולט), כך שהתפוקה והביצועים משופרים, גם בזכות צמצום השהיית הטורבו.
בגרסה זאת 409 כ"ס ו-56 קג"מ (לעומת 375 כ"ס ו-54 קג"מ בגרסה הרגילה), לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, מאחור דיפרנציאל מוגבל החלקה וההנעה כפולה.
בקופה, כמו בדגם הרגיל, בולמי זעזועים אדפטיביים הנשלטים גם על-ידי מצלמה הסורקת את פני הכביש.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
שתי רמות אבזור ל-GV80 קופה. ב'לקשרי' תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, בקרת-אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של B&O, ריפוד עור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולקיפול השורה האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור ועיסוי.
ברמת האבזור 'אולטימייט' מערכת אקטיבית לנטרול רעשי כביש ורוח, חישוקי "22, מראה מרכזית המקרינה את תמונת המצלמה, תצוגה עילית, תפעול חשמלי ואוורור למושבים האחוריים, ריפוד בעור נאפה ובנוסף פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
ג'נסיס GV80 קופה טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP, אך הגרסה הרגילה נבחנה בשנת 2021 וזכתה לציון של 5 כוכבים.
במפרט הבטיחות, לצד המערכות הרגילות, גם תצוגת שטח מת עם איתות במחוונים, התרעות על שכחת ילד מאחור ופתיחת דלת מסוכנת ובנוסף גם עשר כריות אוויר.
-
סיכום