ג'נסיס GV70 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ג'נסיס GV70 משווק בישראל בשתי גרסאות – גרסת בנזין עם מנוע טורבו בנפח 2.5 ל' המפיק 304 כ"ס ובגרסה חשמלית (489 כ"ס) לה טווח נסיעה מירבי של עד 455 ק"מ.
היצע רמות הגימור רחב למדי וכולל לא פחות מ-5 רמות גימור שונות, בכולן צג מולטימדיה גדול של 14.5 אינץ' גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לתא המטען ולמושבים הקדמיים, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה צבעונית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של GV70 בולט למרחוק. הקוריאנים שלבו במבנה הרכב מאפייני פנאי וקופה ושפע הכרום, הסבכה המודגשת ויחידות התאורה הנאות מייצרים הופעה כוחנית ובולטת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, לפחות ברמות הגימור הגבוהות, מעניק תחושה עשירה ומיוחדת. הקו הכללי נוטה למינימליזם והתוצאה אלגנטית ושונה מהמקובל, וזה נאמר לחיוב. מסך המולטימדיה ענק ממש (14.5 אינץ') ושופע אפשרויות תפעול - מגע, חוגה או פקדים.
לרוב איכות החומרים טובה כמצופה מרכב בסגמנט, אך מדי פעם נתקלנו בחומרים נוקשים מהמצופה. הנדסת האנוש טובה ברובה אם כי יש כמה פספוסים.
המרחב מלפנים נאה ותנוחת הנהיגה גבוהה. מכסה המנוע הארוך יוצר תחושה שמדובר ברכב גדול ממה שהוא. המושבים נאים מאוד למראה וחושב מכך הם גם נוחים למדי ובעלי תמיכה צידית טובה ומציעים אוורור ועיסוי.
המרחב מאחור טוב, המושבים ניתנים לכוונון ויש בקרת אקלים.
תא המטען מציע מבנה רדוד, סף הטענה גבוה וכיסוי נגלל שאינו נוח לתפעול.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבנזין מנוע ה-2.5 ל' (304 כ"ס) המציע ביצועים טובים מאוד כמעט בכל מצב. מדובר במנוע מעודן שמסוגל לביצועים הטובים ללא תחושת מאמץ. תיבת ההילוכים פועלת היטב בשידוך למנוע. דווקא בעומס מתקבלת תחושה פחות מעודנת.
לגרסה החשמלית – 489 כ"ס, להזכירכם – ביצועים מצוינים ממש, ומי שלא מגיע מוכן עשוי להיות מופתע לגמרי מיכולת התאוצה של ה-70.
-
נוחות והתנהגות
לגרסת הבנזין כיול מתלים הנוטה לצד הנוקשה, תוצר של כוונות ג'נסיס לשיפור היכולת הדינאמית. זה מוביל לנוחות בינונית מחד, התנהגות כביש טובה מאידך.
לגרסה החשמלית נוחות נסיעה טובה יותר אך ריסון חסר. התנהגות הכביש אינה רהוטה כמו זו של גרסת הבנזין והכוח הרב מייצר החלקות צמיגים בקלות.
בידוד רעשי הרוח והכביש סביר.
-
תמורה למחיר
ג'נסיס GV70 מוצע במחיר דומה למתחריו אך מציע יותר: יותר מנוע, יותר אבזור, יותר רושם.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'נסיס GV70 משווק בישראל בשתי גרסאות – גרסת בנזין עם מנוע טורבו בנפח 2.5 ל' המפיק 304 כ"ס ובגרסה חשמלית (489 כ"ס) לה טווח נסיעה מירבי של עד 455 ק"מ.
היצא רמות הגימור רחב למדי וכולל לא פחות מ-5 רמות גימור שונות, בכולן צג מולטימדיה גדול של 14.5 אינץ' גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לתא המטען ולמושבים הקדמיים, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה צבעונית ועוד.
-
בטיחות
ג'נסיס GV70 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים וילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך הימנעות מתאונה, הקרנת תמונת השטח המת במחוונים, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק אינה מצטיינת – 7.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים ו-10.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
לגרסה החשמלית טווח נסיעה רשמי של 455 ק"מ. במבחן הדרכים של 'אוטו' קיבלנו צריכה של 4.9 ק"מ לקוט"ש – זה אומר טווח של כ-370 ק"מ בין טעינות. לא רע בהתחשב בביצועים.
-
סיכום
הצעה מפתה לנהג.