הונדה HR-V 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2015 הונדה החזירה לחיים את ה-HR-V, הג'יפון העירוני שלה.
במובנים רבים, הסגמנט שנשלט ביד רמה בידי הניסאן ג'וק מאז 2010, הומצא במקור על ידי ה-HR-V אי-שם בסוף שנות ה-90' - אולם מדובר היה במקרה קלאסי של רכב שהקדים את זמנו, מאחר שבשנים ההן ההגמוניה בשוק רכבי הפנאי נשלטה בידי רכבי-שטח גדולים והמודעות לשוק הקרוסאובר הייתה נמוכה.
7 שנים מאז שהופסק ייצור הדור הראשון, הציגה הונדה את הדור השני תחת השם "ויזל", ששווק באופן בלעדי בשוק היפני (שם הוא מוצע גם אפשרות להנעה כפולה, מנוע היברידי ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים) ומאוחר יותר - בתחילת 2015 - הוצגו הדגמים המיועדים לארה"ב ולאירופה, עם מנוע 1.5 ליטר (130 כ"ס), תיבה אוטומטית-רציפה והנעה קדמית.
הדגם החדש הגיע לישראל בדצמבר 2015.
-
עיצוב ונוכחות
ה-HR-V נראה טוב למדי במבט מהצד או מאחור, אך מסורבל מדי מלפנים בגלל החרטום. הוא גדול מניסאן ג'וק וסוזוקי ויטארה, אך קטן מקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.
-
תא נוסעים ומטען
ה-HR-V מקבל את פני הנהג עם סביבת נהג מודרנית ונעימה לעין. חומרי הדיפון, לרוב, פשוטים - אבל איכות ההרכבה מעולה.
האבזור נדיב ביחס למקובל בקטגוריה. המרווח לנוסעים מרשים, אם כי לא כך הדבר עבור הנוסע החמישי, היושב באמצע המושב האחורי. תא המטען גדול ונוח. -
מנוע וביצועים
הביצועים זריזים, אבל רעש המנוע בולט מדי. במצב D בתיבת ההילוכים מתקבלת תחושה עצלה מדי, המסרסת את כוחו של המנוע.
 
צריכת הדלק הכוללת במהלך המבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר - נתון טוב למדי לקטוגריה.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה ב-HR-V טובה מהמקובל בסגמנט, הן מבחינת יכולת הבידוד מפני הדרך והן מבחינת בידוד רעשים (רוח, צמיגים). יחד עם זאת, שיבושים בולטים כן מועברים לתא הנוסעים ותחת האצה המנוע הרעש חזק ולא נעים.
-
תמורה למחיר
מוצלח ה-HR-V ככל שיהיה, ישנם מתחרים מוצלחים לא פחות - במחירים נמוכים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אלגנס 1.5 ליטר עם כ-1100 יחידות.
-
סיכום
ה-HR-V נותן יותר - ועולה יותר.