הונדה ג'אז 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הונדה ג׳אז הוצגה ב־2001 והביאה לקטגוריית הסופרמיני מבנה שונה, ותכנון פנים מקורי; גג מוגבה, רצפה שטוחה, מושבים המציעים אפשרויות שימוש רבות. המנוע אז תוכנן ליעילות מרבית בעיר, לאו דווקא לביצועים זריזים מחוצה לה. כבר עם מתיחת הפנים של הדור השני, ב־2011, הוצגה גרסה היברידית.
הדור הרביעי שהוצג ב־2019 מוצע באירופה ובישראל רק עם הנעה היברידית — וזו אינה שגרתית. מנוע בנזין 1.5 ליטר המייצר 98 כ"ס טוען באמצעות מנוע חשמלי אחד סוללה וזו מספקת אנרגיה למנוע חשמלי שני המניע את הרכב. מעל 80 קמ"ש או בעומס, מצטרף מנוע הבנזין לזה החשמלי.
-
עיצוב ונוכחות
התכנון והעיצוב של הג'אז ממוקדים בפונקציונליות לפני הכל: יצירת שדה ראייה טוב, עניין חשוב במיוחד בעיר, ובממד גובה ראוי, תנאי ליצירת מרחב גדול באוטו קטן. התוצאה הוויזואלית היא חזית חביבה, אך פרופיל ואחוריים חסרי ייחוד ונוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
ממושב הנהג התחושה היא שהרכב מרווח, המושב גדול ונעים, והריפוד שלו מצוין. עיצוב סביבת נהג נאה, מרקם החומרים נעים לעין ואפילו למגע, אבל מעבר לכך פוגשים בפלסטיק דק, נוקשה וחלול.
המסך המרכזי ברור מאוד, ניגודי, לא מושפע מהשמש ונוח לתפעול. תא הכפפות זעיר למדי, ושאר פתרונות האחסון סבירים.
המרחב מאחור הוא מהמרכיבים העיקריים בסיפור של הג'אז. מעבר לכניסה הנוחה, מרחב הפנים שם בפירוש מרשים. הרצפה כמעט ושטוחה לגמרי במרכז, וכמעט ואין גניבת מרווח לנוסע האמצעי.
תא המטען תורם אף הוא לחוזקות של הג'אז: במצב רגיל הנפח שלו סביר והוא עשוי טוב. אבל, וזה העיקר בענייני שינוע, קל מאוד לקפל את המושבים להשטחה מוחלטת, לקבלת חלל ענק עם רצפה אחידה.
-
מנוע וביצועים
בנהיגה בעיר בולט כי המנוע שקט, וכי כישורי ההאצה מספקים כל צורך. מחוץ לעיר, במישור, בשיוט וגם תחת עומס שם, הביצועים סבירים. הביצועים טובים פחות במעלה הררי, ושם פוגשים בקצב איטי בהרבה של צבירת מהירות. מנוע הבנזין המצטרף בהאצה מביא, בעומס, צליל מנסר משהו.
-
נוחות והתנהגות
הג'אז מטפלת היטב בטלאי אספלט, ובשיבושים קטנים. על שיבושים חדים, בייחוד במהירות נמוכה, היא נחבטת. המצב משתפר מעל 50 קמ"ש, ונוחות הנסיעה מחוץ לעיר סבירה.
רעש מנוע הבנזין בוטה תחת עומס, רעשי רוח נשמעים מעל 90 קמ"ש, ורעשי הכביש מוחשיים.
היכולת הדינמית של הג'אז מפתיעה לטובה, והרכב מאפשר לשמר קצב גבוה גם בכביש מפותל. מערכת הבלימה טובה מאוד — התגובה חדה כבר בהתחלה, הביצוע יעיל, ואחרי תרגול עצמי קצר (כמקובל ונחוץ ברכב היברידי) קל מאוד למנן את עוצמת הבלימה.
-
תמורה למחיר
הונדה ג'אז החדשה, כקודמותיה, יקרה יחסית. היא רחוקה בכמעט 10% מדגמי סופרמיני איכותיים, מחירה דומה לזה של רכבי פנאי קטנים, וקרוב מדי למשפחתיות הטובות ביותר, הגדולות וחזקות ממנה.
-
גרסאות ורמות גימור
הג'אז מוצעת בגרסה אחת ובשתי רמות גימור: 'קומפורט' ו'אלגנס'.
ל'קומפורט' תאורת לד, צג מולטימדיה "5, מחוונים מוקרנים ובקרת אקלים; ל'אלגנס', בנוסף, חישוקי "15 קלים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מולטימדיה עשירה יותר עם צג "9, ריפוד משולב עור ועוד.
-
בטיחות
הונדה ג'אז נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2020 וזכתה לחמישה כוכבי בטיחות, עם 87% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנת ילדים, 80% בהגנת הולכי רגל ו-76% על מערכות בטיחות.
המערכות שמוצעות כסטנדרט כוללות בלימה אוטונומית המסייעת גם במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בנוסף, מצוידת הג'אז בעשר כריות אוויר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק — במבחן מאומץ — הייתה 16.1 ק"מ/ל'. בשיוט ובשגרת שימוש, מדובר ב־20 ק"מ/ל'. נתונים מעולים.
-
סיכום
הונדה ג'אז החדשה, כקודמותיה, מביאה תכנון פנים מבריק ומוסיפה לזה מערכת היברידית יעילה וחסכנית ביותר. לזכותה מערך בטיחות עדכני, יכולת דינמית טובה וצריכת דלק מצוינת. לחובתה, בעיקר, נוחות נסיעה בינונית בעיר, איכות נסיעה מעט מחוספסת, וחומרי דיפון בסיסיים.