הונדה HR-V 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הונדה היית היצרנית הראשונה להציג רכב פנאי קטן. כבר ב-1999 השיקה את ה-HR-V המקורי, אך הדגם לא נחל הצלחה ולא נוצר לו מחליף לאחר שייצורו פסק ב-2006. רק ב-2013 חזרה הונדה לתחום זה, שהיה ללוהט רק לאחר הצגת הדגם השני בסגמנט זה (ניסאן ג'וק), וזכה להצלחה אדירה. הדגם החדש נשען על רצפה מוארכת של הג׳אז, וממדיו וגם עיצובו מיקמו אותו בין דגמי הפנאי הקטנים והקומפקטיים.
לקראת 2019 הגיעה לישראל גרסה מחודשת ל-HR-V לאחר עדכון היקפי. כדרכה של הונדה במתיחות פנים, השינוי הקוסמטי אינו גדול, אך היצרנית מבטיחה שינויים מורגשים מתחת לעור.
בהונדה מבטיחים בידוד רעשים משופר, שדרוג לאיכות החומרים, ומושבים קדמיים חדשים ומשופרים. מתחת לעור מנוע ה-1.5 ליטר (130 כ"ס) עודכן קלות, ומחשב הניהול של תיבת ההילוכים הרציפה שודרג - כל זאת לטובת פעולה נעימה יותר של חטיבת הכוח. עוד שינוי מעניין: הדגם המחודש יגיע אלינו כעת מיפן במקום ממקסיקו.
מבחינת אבזור מותרות ובטיחות לא חל שינוי, וגם מחיר ה-HR-V נותר זהה - ונשאר אחד היקרים מסוגו במחוזותינו.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה HR-V 2019 נראה טוב כבר עם הצגתו, משלב מראה של כלי גדול יחסית ומוסיף לו סממני קופה מאחור. השינויים שנעשו במתיחת הפנים אינם גדולים, ואלה בולטים יותר בחזית, עם פס מתכתי בוהק מעל השבכה, יחידות תאורה חדשות ופגושים מעוצבים מחדש. שינויים אלה מחברים את HR-V החדש לעיצוב העכשווי של דגמי הונדה, ועושים אותו יותר שרירי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית עדיין מקורית ומיוחדת עם מחוונים תלת-ממדיים נאים (למעט צג המידע המיושן), ובקרת אקלים מודרנית ואיכותית (למרות שפקדי המגע אינם נוחים במיוחד). בניגוד למראה המזמין, משטחי הפלסטיק קשיחים למגע, ולרוב פתחי האוורור אין אטימה נשלטת. לאלה מצטרפים פריטים מאכזבים כמו גלגל הגה שעשוי פלסטיק שאינו נעים למגע, מחסור בתאי אחסון גדולים, ומערך מולטימדיה שאינו נאה או נוח.
התחושה הראשונית מהמושבים החדשים היא שהרכות מוגזמת, אבל בסופו של דבר הם נעימים לאורך זמן. מאחור המרחב טוב ותא המטען גדול ושימושי, אבל הכיסוי הדקיק שלו אינו יעיל.
 
-
מנוע וביצועים
בהונדה מספרים שמנוע ה-1.5 ליטר האטמוספרי המייצר 130 כ"ס עודכן, ומחשב הניהול של תיבת ההילוכים הרציפה שודרג לפעולה נעימה יותר. הביצועים נאותים, אבל הדרך אליהם אינה מרשימה. בסופו של דבר, לא הכוח אלא אופי הפעולה של המנוע/הילוכים הוא שמפריע; כדי לקבל את מלוא היכולת יש ללחוץ בעוצמה על המצערת, ובתמורה סופגים הרבה רעש, וברוב הזמן צליל זה אינו מזמין. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 13.5 ק"מ/ל' - נתון מרשים.
-
נוחות והתנהגות
כיול מחודש למתלים הביא לכך ש-HR-V מפתיע בנוחות נסיעה טובה מאוד. עם זאת, למרות שיפור בבידוד, הרכב אינו שקט ורעשי כביש ורוח נשמעים; כאשר רעשים אלה מצטרפים לשאון שיוצר המנוע, הנסיעה ב-HR-V אינה שקטה.
מבחינת התנהגות וניהוג, ה-HRV מציע יכולת שהמנוע יתקשה לאתגר. למרות תחושה רכה הוא מסתדר היטב עם פניות וגם להגה המהיר, שכיולו שונה מאשר לפני החידוש, פעולה סבירה יותר. הבלמים קצת עצבניים במהירות איטית אבל מתרגלים אליהם.
 
-
תמורה למחיר
האבזור ברמת הגימור הבסיסית אינו עשיר, מערכות הבטיחות חסרות, והמחיר – 10-15 אחוז יותר מהמקובל ברכבי פנאי קטנים – גבוה לכשעצמו וביחס למתחרים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.5 ליטר עם כ-1800 יחידות.
 
-
מה חדש בהונדה HR-V 2019
תחילת שיווק גרסה מחודשת. כמו כן, במהלך 2019 צפויה השקת גרסת 1.5 ל׳ טורבו באירופה. עדיין לא ברור מתי ואם היא תגיע לארץ.
-
סיכום
השיפורים בהונדה HR-V 2019 מורגשים, חיוביים, אך אינם משנים את התמונה. מדובר ברכב עם בסיס טוב, והדבר בולט בנוחות הנסיעה ובהתנהגות וגם בשימושיות ובמרחב שהם קרובים לאלה המוצעים בקטגוריה הגדולה יותר. למרות השיפור המורגש, חטיבת הכוח עדיין רועשת ומתאמצת וגם רעשי הרוח והכביש נשמעים מדי מחוץ לעיר - אבל הבעיה האמיתית הייתה ונשארה המחיר הגבוה.