הונדה HR-V 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקח להונדה כמעט שש שנים לקפוץ על הרכבת מחדש, ולהציג מתחרה בקטגוריה שיש שיגידו שהיא בעצמה המציאה. הונדה HR-V 2018 הוא מהכלים הגדולים בסגמנט הפנאי הקטן. כצפוי מממדיו - ומבסיס הגלגלים הארוך בקטגוריה - ה-HR-V מציע מרחב טוב לארבעה נוסעים וגם תא מטען גדול ונוח לשימוש. סביבת הנהג לא מרשימה באיכות, אך רמת אבזור טובה ועיצוב מודרני ונעים לעין משפרים את הרושם.
יחידת הכוח דורשת סל"ד גבוה (ורועש) בשביל למצות את מיטב יכולתה, ונוחות הנסיעה והיכולת הדינמית אינן מרשימות דיין. עם זאת, החסרון העיקרי של ה-HR-V מגיע עוד באולם התצוגה - מחיר גבוה ביחס לקטגוריה ולתמורה - כ-10% עד 15% יותר מהמקובל בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נאה בהחלט במבט מהצד או מאחור, אך מסורבל מדי מלפנים בגלל החרטום – גורם לחלק הקדמי להיראות קטן ממה שהוא באמת. מבחינת נוכחות, ה-HR-V משאיר רושם עדין, כמעט נשי, נטול מאצ'ואיסטיות שרירית.
-
תא נוסעים ומטען
ה-HR-V מקבל את פני הנהג עם סביבת נהג מודרנית ונעימה לעין. רוב החומרים עדיין נוקשים ופשוטים, אך לפחות עבים ומורכבים בצורה טובה. האבזור נדיב יחסית לקטגוריה, אולם המצלמה האחורית שלה ברמה נמוכה יחסית. בקרת האקלים שמציע ה-HR-V (רגילה, לא מפוצלת) הינה פריט חריג בקטגוריה, ועוד יותר מכך מושבים מחוממים. הקונסולה הגבוהה שחוצצת בין הנהג לנוסע מציעה שפע תאים בסידור חכם, אולם אין מקום נוח לשים את הסלולארי.
מושב הנהג לא מחבק או אוחז במיוחד, אך מאחור מרווח הברכיים מפתיע לטובה. אין תלונות גם בגזרת המרווח לראש, אך המושב האחורי צר יחסית וחלקו האמצעי לא נוח. תא המטען גדול למדי, בעל מבנה רבוע ושימושי. כיסוי תא המטען דק ואינו מוצלח.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' האטמוספרי מציע הספק נאה, 130 כ"ס, אולם פעולתו גסה וקולנית. בסרק מורגשות רעידות קלות, ומסל"ד ביניים קולו נשמע בבירור בתא. מדי פעם נתקלנו בסרבנות של התיבה, וזו לא אפשרה לנצל את מלוא כוחו של המנוע כאשר היא במצב D; במצב זה היא מיקמה את המנוע בכ-4000 סל"ד, במקום לאפשר לו לספק את מלוא כוחו, שמתקבל ב-6600 סל"ד. העברה זריזה למצב S פותרת את הבעיה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-13 ק"מ לליטר. נתון מכובד.
-
נוחות והתנהגות
הונדה HR-V 2018 סופג ביעילות גלים ושינויי גובה בכביש. המתלים מתמודדים פחות טוב עם שיבושים חדים, ומעבירים יותר מדי מהם לתא הנוסעים, בלי קשר למהירות. רמת הרעש בתא הנוסעים בזמן שיוט טובה מהממוצע בקטגוריה, וטובה למדי בפני עצמה. אך בזמן האצה רעש המנוע חזק ולא נעים.
למרות מתלים רכים יחסית וגובה המרכב, רכב הפנאי הקטן של הונדה מספק התנהגות כביש בטוחה וצפויה. האחיזה טובה וההתנהגות מאוזנת. ההגה עמום והתגובה הראשונית להפניה מעט איטית. הבלמים טובים, אפילו מעט חדים מדי, והפגינו עמידות נאה בעומס.
 
-
תמורה למחיר
למרות איכויותיו, קשה להצדיק את המחיר הגבוה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.5 ליטר עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש בהונדה HR-V 2018
אין חידושים במפרט בשנת המודל 2018 ביחס לשנה הקודמת.
-
סיכום
ה-HR-V הוא אחד הכלים הטובים בקטגורית כלי הפנאי הקטנים – אומנם המנוע רועש והנוחות בינונית, אך הוא מציע מרחב טוב לנוסעים ומטען, תא נוסעים נאה, אבזור מכובד, ביצועים טובים וצריכת דלק טובה. עם זאת ולמרות יתרונותיו, קשה להצדיק את פער המחיר מול המתחרים.