הונדה HR-V 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הונדה הציגה את ה-HR-V הנוכחי בשנת 2013 והשיווק בישראל החל ב-2015. הרכב החדש מבוסס על פלטפורמת הג'אז, אך ממדיו הנכבדים מציבים אותו בין כלי הפנאי הקומפקטיים לבין הקטגוריה הקטנה, והוא מצויד במנוע בנזין 1.5 ל' 130 כ"ס המשודך לתיבה רציפה.
ה-HR-V הגיע לארץ ברמת אבזור גבוהה יחסית שכוללת את מערך מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מצלמה אחורית ובלוטות'. המערכת, שפועלת בממשק אנדרואיד, כוללת תצוגה עברית ומאפשרת שימוש ב"וויז". כמו כן הוצע הרכב עם מערכת מניעת תאונה עירונית, סיוע בבלימה, דיפון דמוי עור בסביבת הנהג, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי 16" קלים.
כחצי שנה מאוחר יותר התווספה רמת אבזור גבוהה, ויקרה יותר, הכוללת תאורת דרך (LED מלא) אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, התרעה על סכנת התנגשות מלפנים ומערכת לזיהוי תמרורים, עם אפשרות להגבלה אוטומטית של מהירות הנסיעה בהתאם לתמרורים שזוהו.
רמת הגימור הגבוהה, הנקראת 'אקזקיוטיב', כוללת גם מסך מגע מקורי ("7) עם ממשק 'הונדה קונקט' במקום מסך המגע בהתקנה מקומית של גרסת הבסיס; ריפוד משולב עור, גג שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מההגה, מצלמת רוורס מקורית (ולא בהתקנה מקומית, כמו בגרסת הבסיס), חלונות כהים, בקרת אקלים דו-אזורית, 2 שקעי USB ושקע HDMI (לטובת צפייה ותפעול סרטוני וידאו ממסך המגע – כל עוד הרכב בעמידה), חישוקי "17 ומסילות גג. תא המטען ברמת האבזור הגבוהה מעט קטן יותר מאשר בבסיסית - 393 ל' לעומת 431 ל׳, בגלל הבדל בגודל הצמיג הרזרבי.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה HR-V 2017 בעל מבנה ועיצוב המבהירים מיד שמדובר ברכב פנאי. עם זאת הוא משלב בעיצוב מרכיבים "ספורטיביים", כמו קווי הדופן והקורה האחורית המשתפלים או ידיות הדלתות החבויות. אבל הקלף החזק שלו הוא פשוט המופע הגדול מזה של רוב חברי הקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-HR-V נעימה למראה, תודות לעיצוב מוצלח של שלושה פתחי אוורור בצד הנוסע, מחוונים נאים ומערכת מולטימדיה עם מסך גדול. איכות הפנים נאותה אך לא אחידה. יהיו גם מי שיאהבו את תפעול המגע של בקרת האקלים הגדולה.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ולא יוצרת תחושה של נהיגה ברכב פנאי. התנוחה עצמה אינה מושלמת והמושב אינו תומך מספיק בגב. מצד שני, המרחב לנוסעים מאחור טוב והרב-גוניות בקיפול "מושבי הקסם" תורמת לשימושיות. תא המטען הגדול מוסיף בתחום זה נקודות משלו.
 
-
מנוע וביצועים
למרות המוניטין הידוע של הונדה בתחום מנועי הבנזין, כאן נמצא עקב אכילס של הרכב. המנוע והתיבה הרציפה יוצרים תחושה מאומצת ורועשת בכל האצה - ונוצרת תחושה שלרכב חסר כוח. המנוע דורש יותר מדי פעמים תנועה בפול גז וגם אז התוצאה לא תמיד מספקת. בעידן מנועי הטורבו, בעלי זמינות הכוח הגדולה, חיסרון זה בולט.
-
נוחות והתנהגות
הונדה HR-V 2017 מציע הרכב נוחות נסיעה סבירה , בייחוד על שיבושים קטנים. הכיול הרך שלו מתאים להם היטב, אך מסתדר קצת פחות טוב עם שיבושים גדולים יותר. בידוד רעשי הכביש אינו מבריק. ההגה הקל אינו מדויק במצבים מסוימים ודורש תיקוני כיוון בפניות מהירות. מצד שני, אחרי שמסתגלים לרכינה הראשונית בפנייה, מגלים של-HR-V התנהגות טובה וכי האחיזה נאותה
-
תמורה למחיר
מוצלח ה-HR-V ככל שיהיה, ישנם מתחרים מוצלחים לא פחות - במחירים נמוכים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.5 ליטר עם כ-900 יחידות.
-
מה חדש בהונדה HR-V 2017
אין חידושים במפרט בשנת המודל 2017 ביחס לשנה הקודמת.
-
סיכום
לכל חברי מועדון הפנאי הקטן מגרעות משלהם, וגם ה-HR-V טעון שיפור, בייחוד כאשר מדובר בחטיבת הכוח. עם זאת המראה, השימושיות והאבזור מציבים אותו במקום גבוה בקטגוריה - והצלחתו נפגעת בעיקר בשל מחירו הגבוה.