הונדה HR-V 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדגם המקורי של הונדה HR-V הוצג ב-1996 וניסה להמציא קטגוריה חדשה: רכב פנאי קטן, הרבה לפני שניסאן חשבו על הג'וק. אבל הוא הקדים את זמנו, לא ממש הצליח, וב-2006 הוא ירד מקו היצור מבלי שיוצג לו יורש.
ב-2013, לאחר שבע שנות היעדרות מהתחום, הונדה חשפה דור חדש ל-HR-V. הדגם הנוכחי עושה שימוש בפלטפורמה B של הונדה והוא דגם גלובלי, אך ממדיו הנכבדים מציבים אותו בין כלי הפנאי הקומפקטיים (דוגמת הטוסון) לבין רכבי פנאי קטנים (כמו הג׳וק).
ה-HR-V הוצע בארץ בתחילת 2016 בגרסה אחת בלבד: מנוע בנזין 1.5 ל' 130 כ"ס המשודך לתיבה רציפה, וברמת גימור גבוהה יחסית שכוללת מערך מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מצלמה אחורית ובלוטות'. המערכת, שפועלת בממשק אנדרואיד, כוללת תצוגה עברית ומאפשרת שימוש ב"וויז". כמו כן הוצע הרכב עם מערכת מניעת תאונה עירונית, סיוע בבלימה, דיפון דמוי עור בסביבת הנהג, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי 16" קלים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של ה-HR-V מיישר קו עם סגנון העיצוב הנוכחי של הונדה. יחידות התאורה צרות וזוויתיות, הסבכה הקדמית צרה גם היא, ומשתלבת יחד עם התריסים המקשרים בין הסבכה לפגוש הקדמי. התוצאה על כל פנים, מיוחדת. פרופיל הצד עגלגל ומעניק שבירה לעיצוב הזוויתי, בתי הגלגלים תפוחים, ידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות מוסתרות למען מראה "כאילו" קופה ספורטיבי, ומאחור יחידות התאורה הגבוהות משלימות את המראה דינאמי.
-
תא נוסעים ומטען
הונדה HR-V 2016 מקבל את פני הנהג עם סביבת נהג מודרנית ונעימה לעין. חומרי הדיפון פשוטים ונוקשים, וגם הנדסת האנוש טעונה שיפור. האבזור נדיב ביחס למקובל בקטגוריה. המרווח לנוסעים מרשים, והמשובים האחוריים מציעים אפשרויות הזזה וקיפול חכמות. תא המטען גדול, אך הכיסוי שלו דקיק ובלתי יעיל.
-
מנוע וביצועים
הביצועים סבירים, אבל רעש המנוע בולט מדי. במצב D בתיבת ההילוכים מתקבלת תחושה עצלה מדי, המסרסת את כוחו של המנוע. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר - נתון נאה בהחלט.
-
נוחות והתנהגות
הונדה HR-V 2016 סופג ביעילות גלים ושינויי גובה בכביש. המתלים מתמודדים פחות טוב עם שיבושים חדים. רמת הרעש בתא הנוסעים בזמן שיוט טובה מהממוצע בקטגוריה, אך בזמן האצה רעש המנוע חזק ולא נעים.
למרות מתלים רכים יחסית, רכב הפנאי הקטן של הונדה מספק התנהגות כביש בטוחה וצפויה. האחיזה טובה וההתנהגות מאוזנת. אולם ההגה מנותק ולא תמיד מדויק. הבלמים טובים, אפילו מעט חדים מדי במהירות נמוכה.
 
-
תמורה למחיר
ה-HR-V הוא רכב פנאי מוצלח - אך מחירו הגבוה אינו מוצדק, ויש שפע אלטרנטיבות טובות בסגמנט במחירים אטרקטיביים יותר.
-
מה חדש בהונדה HR-V 2016
במהלך 2016 התווספה להיצע רמת אבזור גבוהה, ויקרה יותר, בשם ׳אקזקיוטיב׳.
-
סיכום
ה-HR-V הוא אחד הכלים הטובים בקטגורית כלי הפנאי הקטנים – אומנם המנוע רועש והנוחות בינונית, אך הוא מציע מרחב טוב לנוסעים ומטען, תא נוסעים נאה, אבזור מכובד, ביצועים טובים וצריכת דלק טובה. עם זאת, ולמרות יתרונותיו, קשה להצדיק את פער המחיר מול המתחרים.