הונגצ'י E-HS9 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הונגצ'י, שפירוש שמו 'דגל אדום', הוא המותג הוותיק ביותר בסין לרכבי נוסעים (נחנך ב-1959), ומאז שנוסד ייצר דגמי שרד לבכירי הממשל הסיני. מאז 1995 מותג הונגצ'י שייך לקבוצת FAW, ענק תעשייה סיני שהוא הבעלים של יצרנית הרכב FAW, השנייה בגודלה בסין.
דגם E-HS9, הוא רכב פנאי חשמלי ענק (F-SUV) שנחשף ב-2020 והגיע לישראל באפריל 2022. הוא מיועד לשבעה נוסעים והממדים בהתאם: בסיס הגלגלים שלו 311 ס"מ, אורכו 521 ס"מ ומשקלו 2.5-2.63 טון.
אל המימדים הכבירים מצטרף עיצוב רב רושם המזכיר במידה מסוימת את דגמי רולס רויס. כך בדגמים נוספים של המותג לאורך ההיסטוריה, אלא שכאן המעצב שחתום על עיצובו עבד קודם בשורות רולס רויס.
בישראל מוצע הדגם עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ושתי גרסאות הספק וטווח: לאחת 435 כ"ס, סוללת 84 קוט"ש וטווח נסיעה של 380 ק"מ. לשניה 551 כ"ס, סוללת 99 קוט"ש וטווח נסיעה של 441 ק"מ. לשתי גרסאות טעינה מהירה עד 108 ק"ו.
הונגצ'י E-HS9 מוצע בשלוש רמות גימור. 'פרמיום' (בגרסת 435 כ"ס) שמציעה: מערכת לביטול רעשים, תאורת לד מטריקס, מצלמות היקפיות, חישוקי "21, גג זכוכית, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים וקיפול האחוריים, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, חימום המושבים הקדמיים ובשורה השנייה, ריפוד אלקנטרה. רמת גימור 'לקשרי' (גרסת 551 כ"ס) מוסיפה תאורת אווירה ו"קבלת פנים" ו-12 רמקולים. רמת גימור 'אקסקלוסיב', כוללת בנוסף, מתלי אוויר אדפטיביים, מצב ניהוג 'אקסטרים' ויש לה מושבי קפטן מופעלי חשמל לשישה מקומות וצמודות להם כריות אוויר צדיות. עוד באבזור: עיסוי במושבי הנהג והנוסע מלפנים, אוורור בארבעת המושבים הקדמיים, מסך "16.2 לנוסע הקדמי, ריפוד בעור נאפה.
-
עיצוב ונוכחות
הונגצ'י, מכוון עצמו לצד העליון של יצרני הרכב. הוא נקרא "הרולס רויס של סין" כשמספיק מבט חטוף בתמונות כדי להבין למה. בדגם הזה, נקודה זו מקבל חיזוק מאחר שהמעצב שחתום על עיצובו עבד קודם בשורות רולס רויס.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מהודרת, איכותית, מאוד מאובזר, ומרשימה. תפעול המערכות השונות לא תמיד נוח.
המרחב מלפנים ובשורה השניה ענק. בשורה השלישית פחות וגם הכניסה לא נוחה. הישיבה מלפנים גבוהה, אבל תנוחת הנהיגה פחות טובה, בגלל כיוון לא נוח, מושב נהג לא מספיק נוח וראות מוגבלת גם מלפנים.
נפח תא המטען לא גדול בתפוסת מושבים מלאה (255 ל'). בקיפול השורה השלישית, הנפח ענק (796 ל'). קיפול השורה השניה דורש כוח מופרז.
 
-
מנוע וביצועים
רק גרסת ה-551 כ"ס נבחנה ובה כוח וביצועים מוצעים בשפע בכל עומס של תוואי ותנועה. הכוח מושג בלינאריות ולא מתפרץ, כך שהרכב מאוד נעים לנסיעה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית-טובה. הכיול מעט קשיח ושיבושים עירוניים פחות מסוננים. זה גם המצב בנסיעת שבילים. מחוץ לעיר הנוחות טובה מאוד וההתנהלות שקטה.
היכולת הדינמית טובה. המרכב מעט רוכן תחת עומס, אבל פעולת המתלים, ההנעה הכפולה והאחיזה הגבוהה מקנים לו יכולת דינמית ראויה.
פעולת מערכות הבטיחות מלווה בהתרעות קוליות היכולות להטריד בעיר.
 
-
תמורה למחיר
המחיר זול ביחס למתחרים, יש המון אבזור, ביצועים טובים ורמה גבוהה של איכות. מנגד, הנוחות לא מספיק טובה, הנדסת האנוש לוקה והטווח יחסית קצר. התמורה סבירה.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד. הונגצ'י E-HS9 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
-
טווח נסיעה
הטווח הרשמי הוא 441 ק"מ, ובמבחן השגנו טווח ממוצע של 320 ק"מ.
 
-
מה חדש בהונגצ'י E-HS9 2022
דגם חדש בישראל.
-
סיכום
מהודר, מרשים, אבל גם לא מספיק מלוטש.