איווקו דיילי 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דיילי הוצג ב-1978 כשהדור הנוכחי והשלישי בשושלת הוצג ב-2014. מאז עבר מספר עדכונים: ב-2016 שיפור מנועים וממשק נהג, וב-2019 מתיחת פנים מאסיבית שכללה עדכון למראה חיצוני והפנימי, מנועים משופרים ולראשונה מערכות בטיחות אקטיביות. לישראל מתיחת הפנים הגיעה ב-2021 ומאז אין שינוי בדגם. בחול מוצע הדגם גם במהדורה חשמלית שטרם הגיע לישראל.
לדיילי טווח משקל הנע בין 3 ל־7.2 טון (בגרסת שלדה) ואפשרות בחירה בין הנעה אחורית או כפולה – אין קדמית (בניגוד לדגמים מקבילים אחרים). נפח ההטענה הוא הגדול ביותר בתעשיה, ומגיע עד ל-19.6 מ"ק.
הפרינציפ הוא כמו של המסחריות הגדולות: דגם-בסיס אחד, מספרי תתי-דגם ומספר עצום של גרסאות. באופן כזה יוצר דיילי עבור קונצרן פיאט המשכיות רציפה בהיצע המסחרי של הקונצרן, המתחיל בקובו/פיורינו המאוד קטן ונמשך ברצף עד גרסאות הציוד הכבד של טרקר.
בישראל נמכר דיילי עם מנוע אחד: טורבו-דיזל 3.0 ליטר, 180 כ"ס בשילוב לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
דיילי היא מסחרית נאה לעין, ומאוד מזוהה עם המותג.
-
תא נוסעים ומטען
חסרה ידית אחיזה לכניסה נוחה, אבל המושב נוח, על אף שמעט קצר, ותנוחת הנהיגה טובה מאוד. מסך המולטימדיה יחסית קטן ותפעול המערכות השונות לא תמיד נוח. בתא המון חללי אחסון.
את הדלתות האחוריות אפשר לפתוח ב-90, 180 ו-270 מעלות. אבל רק במצב האחרון מאפשר נעילה שתמנע סגירה בעת משב רוח.
-
מנוע וביצועים
המנוע, 3.0 ליטר, 4 צילינדרים, 180 כ"ס, 43.8 קג"מ, מספק ביצועים מצוינים ומאפשר ביצוע עקיפה בזריזות. לתיבה שלה 8 הילוכים תגובה מהירה ושילוב חלק. התפעול במצב הידני מעט מסורבל.
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
צריכת דלק
אין נתונים.
-
מה חדש באיווקו דיילי 2023
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אופציה מסחרית ראויה לעיון.