איווקו דיילי 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2014 הציגה איווקו את הדור העכשווי והשלישי של איווקו דיילי — מסחרית גדולה עם טווח משקל הנע בין 3 ל־7.2 טון (בגרסת שלדה). לאורך השנים בוצעו כמה עדכונים כשהאחרון שבהם היה ב-2019 ונגע כמעט בכל פרמטר. לישראל מתיחת הפנים העדכנית הגיעה ב-2021 ומאז אין בדגם שינוים. בחול דיילי מוצע גם בגרסה חשמלית.
גם בגלל שמדובר ביצרן רכב כבד, גם כדי לבדל אותה מפיאט דוקאטו, לדיילי הנעה אחורית או כפולה, אין קדמית (בניגוד לדגמים מקבילים אחרים). נפח ההטענה הוא הגדול ביותר בקטגוריה, ומגיע עד ל-19.6 מ"ק.
כמו בכל המסחריות הגדולות הרעיון הוא הצגת דגם-בסיס אחד, מספרי תתי-דגם ומספר עצום של גרסאות.
בישראל נמכר דיילי עם מנוע אחד: טורבו-דיזל 3.0 ליטר, 180 כ"ס בשילוב לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
דיילי היא מסחרית נאה ולה פגוש קדמי הבנוי משלושה חלקים, לצמצום הוצאות האחזקה.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה לא מספיק נוחה בגלל העדר ידית אחיזה. המושב קצר אבל נוח ותנוחת הנהיגה טובה מאוד. מסך המולטימדיה יחסית קטן ותפעול המערכות השונות לא תמיד נוח. בתא המון חללי אחסון.
את הדלתות האחוריות אפשר לפתוח ב-90, 180 ו-270 מעלות. רק המצב האחרון מאפשר נעילה למניעת סגירה למשל בעת רוח חזקה.
-
מנוע וביצועים
בישראל מוצע מנוע אחד, 3.0 ליטר, 4 צילינדרים, 180 כ"ס, 43.8 קג"מ וזה מציע ביצועים מעולים. לתיבת הילוכים תגובה מהירה ושילוב חלק, אבל התפעול במצב הידני מעט מסורבל.
-
נוחות והתנהגות
הבולמים קשיחים יחסית, ואלה מסדרים נוחות טובה במעבר על פגמים קטנים, אבל מתקשים להתמודד עם מפגעים גדולים. גלגול הצמגים ורעשי הרוח נשמעים חזק מידי. המנוע מבודד טוב יותר.
זווית הפניית גלגלים מצוינת ומסדרת לדיילי תמרון מצוין באזורים צפופים. היכולת הדינמית טובה, אבל הרכב גבוה והוא מושפע מרוחות צד.
-
תמורה למחיר
 
-
צריכת דלק
אין נתונים.
-
מה חדש באיווקו דיילי 2024
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אופציה מסחרית ראויה לעיון.