JAC e-JS4 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
JAC e-JS4 הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי המשווק בישראל מאוגוסט 2022. דגם זה הוא למעשה גרסה חשמלית של JAC S4, רכב פנאי בעל מנוע בעירה פנימית.
מידותיו החיצוניות של e-JS4 מציבות אותו בצד הצנוע של הסגמנט – אורכו כמקובל (441 ס"מ), גובהו על הצד הנדיב (166 ס"מ) ורוחבו צנום ביחס לתחום (180 ס"מ בלבד). בסיס הגלגלים עומד על 262 ס"מ בלבד. תא המטען נדיב מאוד על הנייר: 520 ל'.
ה-e-JS4 מוצע בעולם עם שלושה מערכי סוללות לבחירה מ-55 קוט"ש ועד 66 קוט"ש, אולם לישראל מגיע הדגם רק עם המערך הגדול (65.7 קוט"ש נטו). טווח הנסיעה עומד על 410 ק"מ וטעינה מהירה אפשרית עד 50 ק"ו. לכל הגרסאות מנוע חשמלי המפיק 190 כ"ס והנעה קדמית.
JAC e-JS4 משווק בישראל במסגרת המגבלה המאפשרת יבוא של עד 400 יח' בשנה.
-
עיצוב ונוכחות
המופע הכללי של e-JS4 נאה ויש לא מעט אלמנטים – יחידות תאורה מלפנים, למשל – שנראים טוב. אלא שהתוצאה הכללית לא מצליחה לייצר אמירה עיצובית בולטת ושלמה, בין היתר בגלל פרופורציות מוזרות.
-
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי של סביבת הנהג מעט פשוט אך בסך הכל נעים לעין. לוח המחוונים נאה ומגוון החומרים מוסיף לעניין. איכות החומרים סבירה לכל היותר אולם ההרכבה טובה.
איכות מסך המולטימדיה סבירה בלבד, התפעול איטי והתפריטים עמוסים. בכלל, הנדסת האנוש טעונה שיפור.
המרחב מלפנים נאות, תנוחת הנהיגה גבוהה במידה. מושב הנהג אינו מוצלח וההגה מתכוונן רק למעלה-למטה.
הכניסה לשורה השניה פחות נוחה בגלל משקוף נמוך אולם המרחב שם לשני נוסעים טוב למדי. לשלישי יהיה צפוף.
תא המטען בפועל פחות גדול ממה שרומז דף הנתונים הוא בעל מבנה לא שימושי.
-
מנוע וביצועים
עם 190 כ"ס הביצועים טובים מאוד בכל מצב ומספקים לכל צורך הגיוני, גם כאשר הרכב עמוס נוסעים ומטען.
לחובתו אופי פעולה שאינו רהוט או מעודן – במצב 'חסכון' תגובת הדוושה הראשונית כהה מאוד, ובמצב הרגיל תגובות חדות מדי – ובשני המצבים אחיזת הצמיגים נשברת בקלות במרחב העירוני.
-
נוחות והתנהגות
ל-e-JS4 כיול מתלים רך וצמיגים בעלי חתך נמוך – שילוב המביא לנוחות נסיעה בינונית לכל היותר. המתלים הרכים מביאים למחסור מורגש בריסון עד כדי סגירת מתלה במעבר על שיבושים קשים או פסי האטה. מנגד הצמיגים לא מאפשרים ספיגה יעילה של שיבושים ובליטות קטנים – דבר המייצר תחושה עסוקה ולא נינוחה.
בידוד הרעשים לוקה – יש יותר מדי רעשי רוח, כביש ורעשים החודרים מבחוץ.
היכולת הדינמית לא הרשימה – האחיזה סבירה ובקרת היציבות יעילה ועירנית, אך בשאר התחומים e-JS4 טעון שיפור. זוויות הגלגול בולטות, המרכב לא מרוסן דיו, ההגה קל ולא מדויק, דוושת הבלמים קשה למינון.
נוחות הנסיעה בשבילים נאותה לרוב, אולם מרווח הגחון מצומצם והאף נוטה לשקוע כך שיש לשמור על קצב נמוך ואיטי.
-
תמורה למחיר
מחירו של JAC e-JS4 נמוך ביחס למתחרים, אולם הוא גם קטן ופחות מאובזר מהם כך שהתמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
JAC e-JS4 מוצע בישראל בגרסה אחת – 410 ק"מ, 190 כ"ס – וברמת גימור אחת.
רשימת האבזור כוללת: לוח מחוונים מוקרן, מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, מושב נהג בעל תפעול חשמלי חלקי, גג שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
-
בטיחות
JAC e-JS4 אינו משווק באירופה ולכן לא נבדק ע"י יורו NCAP.
בנוסף, e-JS4 אינו מוצע כלל עם מערכות בטיחות מתקדמות ובמקומן יש מערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים שלנו נתון הצריכה עמד על 4.2 ק"מ לקוט"ש, שווה ערך לטווח של כ-280 ק"מ.
בנסיעת בוקר פקוקה כ-5 ק"מ לקוט"ש (330 ק"מ) ובנסיעה בין-עירונית רגועה מאוד כ-5.5 ק"מ לקוט"ש (360 ק"מ).
-
מה חדש בJAC e-JS4 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
חסר בבטיחות, נדרש מקצה שיפורים.