JAC e-JS4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בסין היא JAC, והדגם e-JS4 הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי מתוצרתה אשר משווק בישראל מאז שנת 2022.
מידותיו החיצוניות של JAC e-JS4 מציבות אותו בצד הצנוע של הסגמנט – אורכו כמקובל (441 ס"מ), גובהו על הצד הנדיב (166 ס"מ) ורוחבו צנום ביחס לתחום (180 ס"מ בלבד). בסיס הגלגלים עומד על 262 ס"מ בלבד. תא המטען נדיב מאוד על הנייר: 520 ל'.
הדגם e-JS4 מוצע בישראל עם סוללת 66 קוט"ש, מנוע חשמלי המפיק 190 כ"ס והנעה קדמית. טווח הנסיעה עומד על 410 ק"מ וטעינה מהירה אפשרית עד 60 קילוואט.
בדצמבר 2024 נחת בישראל הרכב לאחר שעבר עדכון קל, שמו הוחלף ל-JAC-40 והזיכיון לשיווקו עבר ליבואנית אחרת.
במהלך העדכון זכה הרכב לאפשרות לטעינה תלת-פאזית (חד-פאזית בעבר) שמקצרת משמעותית את משך הטעינה הביתית.
הגרסה המעודכנת גם הוזלה
בכ-10,000 שקל ביחס לגרסה ששווקה כאן בעבר.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה הכללית של JAC e-JS4 נאה ויש לא מעט אלמנטים – יחידות תאורה מלפנים, למשל – שנראים טוב. אלא שהתוצאה הכללית לא מצליחה לייצר אמירה עיצובית בולטת ושלמה, בין היתר בגלל פרופורציות מוזרות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג פשוט אך בסך הכל נעים לעין. לוח המחוונים נאה ומגוון החומרים מוסיף לעניין. איכות החומרים אינה מצטיינת, אך ההרכבה טובה.
איכות מסך המולטימדיה סבירה בלבד, התפעול איטי והתפריטים עמוסים. בכלל, הנדסת האנוש לא מצטיינת.
המרחב מלפנים נאות, תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש. מושב הנהג אינו מוצלח וההגה מתכוונן רק מעלה-מטה.
הכניסה לשורה השניה פחות נוחה בגלל משקוף נמוך אולם המרחב שם לשני נוסעים טוב למדי. לשלישי יהיה צפוף.
תא המטען בפועל פחות גדול ממה שרומז דף הנתונים והוא בעל מבנה לא אידיאלי.
-
מנוע וביצועים
עם 190 כ"ס הביצועים טובים מאוד בכל מצב ומספקים לכל צורך הגיוני, גם כאשר הרכב עמוס נוסעים ומטען.
לחובתו אופי פעולה שאינו רהוט או מעודן – במצב 'חסכון' תגובת הדוושה הראשונית קהה מאוד, ובמצב הרגיל תגובות חדות מדי – ובשני המצבים אחיזת הצמיגים נשברת בקלות במרחב העירוני.
-
נוחות והתנהגות
ל-e-JS4 כיול מתלים רך וצמיגים בעלי חתך נמוך – שילוב המביא לנוחות נסיעה בינונית ומטה. המתלים הרכים מביאים למחסור מורגש בריסון עד כדי סגירת מתלה במעבר על שיבושים גדולים או פסי האטה. מנגד, הצמיגים נמוכי הדופן לא מאפשרים ספיגה יעילה של שיבושים ובליטות קטנים – דבר המייצר תחושה קופצנית ולא נינוחה.
בידוד הרעשים לוקה בחסר אף הוא – יש יותר מדי רעשי רוח, כביש ורעשים החודרים מבחוץ.
היכולת הדינמית לא מוצלחת – האחיזה אומנם סבירה ובקרת היציבות יעילה, אך בשאר התחומים ה-e-JS4 טעון שיפור: זוויות הגלגול בולטות, המרכב לא מרוסן דיו, ההגה קל ולא מדויק, ודוושת הבלמים קשה למינון.
נוחות הנסיעה בשבילים נאותה לרוב, אולם מרווח הגחון מצומצם והאף נוטה לשקוע, כך שיש לשמור על קצב נמוך ואיטי.
-
תמורה למחיר
מחירו של JAC e-JS4 נמוך ביחס למתחרים, אולם הוא קטן, חסר באבזור בטיחות ופחות מלוטש מהם כך שהתמורה לא גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-e-JS4 מוצע בישראל בגרסה אחת – 410 ק"מ, 190 כ"ס – וברמת גימור אחת.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים מוקרן, מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ולאפל, מושב נהג בעל תפעול חשמלי חלקי, גג שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
-
בטיחות
דגמי JAC אינם משווקים באירופה ולכן לא נבדקו ע"י יורו NCAP.
בנוסף, JAC e-JS4 אינו מוצע כלל עם מערכות בטיחות מתקדמות ובמקומן יש מערכות התרעה בלבד.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים שלנו נתון הצריכה עמד על 4.2 ק"מ לקוט"ש, שווה ערך לטווח של כ-280 ק"מ.
בנסיעת בוקר פקוקה כ-5 ק"מ לקוט"ש (330 ק"מ) ובנסיעה בין-עירונית רגועה מאוד כ-5.5 ק"מ לקוט"ש (360 ק"מ).
-
סיכום
חסר בבטיחות, ונדרש מקצה שיפורים מקיף בשאר התחומים.