ג'יפ צ'ירוקי 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג'יפ הציגה דור חדש לצ'ירוקי בתחילת שנת 2013.
בג'יפ מכוונים עם הצ'ירוקי החדש גבוה – הליברטי מוגדר כרכב פנאי-פרימיום, מתחרה לאודי Q5 וב.מ.וו X3.
העיצוב החיצוני ייחודי למדי מלפנים ולא בטוח שכולם יאהבו אותו, אך מאחור הוא יותר שמרני.
תא הנוסעים נעים ומודרני ושופע אבזור כבר בגרסת הבסיס. אלינו מגיע הצ'ירוקי בשתי גרסאות - אחת עם מנוע V6 בנפח 3.2 ליטר המנפק 271 כ"ס והנעה כפולה והשנייה מגיעה עם מנוע 2.4 ליטר, 185 כ"ס והנעה קדמית.
שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.
לחובבי השטח מוצעת גרסת ה-Trailhawk (רק בדגם ה-3.2 ליטר) שמוסיפה הילוך כוח, מערכת לבקרת ירידה במדרון, נעילת דיפרנציאל אחורי, מיגון גחון, הגבהה למרכב ופגושים שונים שמסייעים לו להשיג זוויות גישה ונטישה טובות יותר.
-
עיצוב ונוכחות
הפנים החדשות של הצ'ירוקי נראות מתאמצות מדי, בעוד שמאחור הוא נראה שגרתי יותר, כמעט "סתמי".
 
ג'יפ נטשו את המראה המוכר לטובת פנייה לקהל חדש - והתוצאה אינה לטעמם של כולם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים סולידי, אך עדיין לא "פרימיום" - החומרים מעט פשוטים ואיכות הרכבה בינונית משהו.
 
מצד שני, תא הנוסעים שופע אבזור ומרווח הפנים מספק בהחלט, למעט מרווח הראש ליושבים מאחור - בעיקר בגרסאות בעלות גג-השמש - שיתאים למבוגרים עד 1.70 מ'.
 
תא המטען גדול, אך לא כפי שכתוב במפרט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6, מסדרת "פנטסטאר", חזק למדי. מצד שני, ריבוי ההילוכים מפריע בזמן האצות ביניים (80-120 קמ"ש) היות והתיבה צריכה להוריד 2-3 הילוכים בכדי שניתן יהיה להביא את המנוע לשיא כוחו.
 
צריכת הדלק במבחן הפתיעה ביחס למשקל, להספק, להנעה הכפולה ולתנאי המבחן - 8.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של הצ'ירוקי מכוייל באופן רך - זה טוב לנוחות וליכולת השטח, אולם טוב פחות לחובב ההגה.
 
אחיזת הכביש גבוהה, אך זוויות הגלגול מודגשות.
 
רעשי הכביש בולטים, כנראה בשל הצמיגים האגרסיביים של גרסת ה"טריילהוק" שנבחנה ורעשי הרוח לא אחידים בהופעתם - לפעמים שקט מאוד ולפעמים שיוט ב-120 יכול להיות עניין רועש למדי.
 
 
יכולת השטח של דגם ה"טרייל הוק" מפתיעה מאוד - ואין לו במה להתבייש מול פאג'רו, למשל.
 
זוויות המרכב טובות, יש נעילה אחורית אמיתית, הילוך כוח קצר, צמיגים אגרסיביים (בקוטר 30") ומיגון גחון ממתכת - ובעזרת כל אלו מסוגל הצ'ירוקי לעבור ברוב מסלולי השטח המוכרים בישראל.
-
תמורה למחיר
הצ'ירוקי נמצא בעמדה בעייתית. מנגד, גרסת ה"טריילהוק" מציעה ערך מוסף אמיתי ומאפשרת איזון טוב בין יוקרה ליכולת שטח.
-
סיכום
המוצר טוב, התמחור לא.