ג'יפ רנגייד 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הרנגייד הוא הנציג של ג'יפ בסגמנט רכבי-הפנאי הקטנים, בו מתחרה ג'יפ לראשונה - כשהרנגייד, למעשה, מחליף את הפטריוט הוותיק.
בעוד שמבחינה מכאנית הרנגייד חולק את מרבית מכלוליו עם פיאט 500x, הרי שמבחוץ הוא לגמרי "ג'יפ" - עם שפע פריטי עיצוב שנוצרו בהשראת האב הקדמון.
הרנגייד מוצע בישראל מאז ינואר 2016, בשתי גרסאות - לשתיהן מנוע 1.4 ל' טורבו, אך לזו הבסיסית 140 כ"ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל') והנעה קדמית - בעוד שלבכירה יש 170 כ"ס, תיבה אוט'-פלנטרית (9 היל') והנעה כפולה (ללא יחס העברה נמוך).
בשתי הגרסאות, הרנגייד זכאי לדירוג הבטיחותי המקסימלי (5 כוכבים) של ארגון ה-EuroNcap. גרסת טריילהוק מציעה מפרט שטח עדיף, אך איננה מוצעת בשלב זה בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
לרנגייד הופעה ייחודית ושובת לב - והוא נראה ממש כמו בייבי רנגלר.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים מציע ניחוח ייחודי - בעיקר בזכות קריצות השטח והנוסטלגיה המרובות, וגם בזכות תנוחת הנהיגה הקרבית.
 
יחד עם זאת, בכל יתר התבחינים מתקשה הרנגייד להצדיק את הילת ה"פרימיום" המקושרת לו.
 
מרחב הפנים מספק לשימוש יום יומי של משפחהצעירה.
-
מנוע וביצועים
על אף הנתונים הטכניים המרשימים, הרנגייד לא ממש מצטיין בסעיף הביצועים.
 
נקודת התורפה העיקרית זו תיבת ההילוכים (9 היל') הסובלת מאופי פעולה מסורבל.
 
צריכת הדלק גבוהה ביותר - 8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
לרנגייד כיול מתלים מוצלח, המשלב בין נוחות לריסון בצורה טובה למדי - וזה עובד גם בכביש וגם בשטח.
 
מצד שני, איכות הנסיעה הכוללת נפגעת בשל בידוד רעשים לקוי.
 
יכולת השטח מפתיעה מאוד לטובה - ועדיין, יכולת השטח מוגבלת, בעיקר בשל זווית גישה צנועה.
-
תמורה למחיר
הרנגייד סובל מתמחור בעייתי. גרסת הבסיס אמנם מתומחרת בקצה העליון של רכבי הפנאי הקטנים ה"עממיים" ומביאה עמה את ההופעה הייחודית ואת המיתוג היוקרתי - אך היא דלה באבזור.
 
לעומת זאת, הגרסה הבכירה מציעה מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים היוקרתיים - אך היא חסרה את אפקט ה"פרימיום" המצופה מרכב בתמחור כזה.
-
סיכום
רכב ייחודי - בעיצוב וביכולת השטח - אבל פשוט יקר מדי.