ג'יפ גרנד צ'רוקי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש נחשף ב-2021, וזהו הדור החמישי של הדגם.
דור זה מוצע לראשונה בתולדות הדגם בשתי גרסאות מרכב – קצרה עם חמישה מושבים או בגרסת L הארוכה עם שישה (2+2+2) או שבעה (2+3+2) מושבים. לישראל מגיעות גרסאות ה-5 ו-7 מושבים.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש מבוסס על פלטפורמה המכונה 'גורג'יו' אותה הוא חולק עם אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו.
ממדיו דומים לשל הדור היוצא מלבד בסיס הגלגלים (296 ס"מ) שהתארך בכ-5 ס"מ. לגרסה הארוכה בסיס גלגלים ארוך עוד יותר (13 ס"מ תוספת) ומרכב ארוך בכ-30 ס"מ מהגרסה הקצרה.
היצע יחידות ההנעה בעולם רחב למדי - V6 בנפח 3.6 ל' המפיק 290 כ"ס (היחיד המוצע בישראל), V8 בנפח 5.7 ל' המפיק 357 כ"ס וגרסה היברידית-נטענת עם מנוע 2.0 ל' המפיק 375 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 40 ק"מ.
כבכל הדורות, גם גרנד צ'ירוקי הזה מציע יכולת שטח גבוהה בגרסאות הבכירות, כולל מערכת הנעה כפולה מתקדמת, קפיצי אוויר, דיפ' מוגבל החלקה ועוד. בחו"ל מוצעת גם גרסת 'טריילהוק' בעלת יכולות שטח משופרות עוד יותר.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החמישי של ג'יפ גרנד צ'ירוקי מעוצב באופן שונה מקודמו. הוא אומנם שומר על הסבכה האייקונית אך המופע הכולל הרבה יותר מודרני ומחודד מקודמו, פחות רבוע וקשוח.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג מופע עדכני ומודרני כנדרש מדגם חדש, אולם החומרים ואיכותם דומים לאלה של הדור היוצא – וזה כבר לא מספיק ברמת המחיר הזו.
הנדסת האנוש טובה ברובה, וגם ההרכבה והגימור ברמה טובה.
המרחב לנהג ולנוסעים טוב מאוד בכל המדדים, והכניסה והיציאה נוחות מאוד מכל דלת. המושבים נוחים מאוד מלפנים ומאחור.
תא המטען ענק בכל קנה מידה.
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 האטמוספרי (290 כ"ס) חזק ומספק ביצועים טובים מחד, אופי פעולה נעים ושקט מאידך. כדי להפיק ממנו את המיטב יש להעלות אותו בסל"ד אז הוא גם משמיע צליל ספורטיבי. הגם שמדובר במנוע ותיק, מדובר ביופי של סידור המתאים לאופיו של הצ'יף.
תיבת ההילוכים חלקה ונינוחה, אך לעיתים מתזזת מדי בין ריבוי ההילוכים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 האטמוספרי (290 כ"ס) חזק ומספק ביצועים טובים מחד, אופי פעולה נעים ושקט מאידך. כדי להפיק ממנט את המיטב יש להעלות אותו בסל"ד אז הוא גם משמיע צליל ספורטיבי. הגם שמדובר במנוע וותיק מדובר ביופי של סידור המתאים לאופיו של הצ'יף.
תיבת ההילוכים חלקה ורהוטה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגרסה עם בולמים רגילים טובה עד מצויינת כמעט בכל תוואי – בעיר, בכביש המהיר ובשביל – מדובר ברכב נוח ביותר.
התנהגות הכביש נאותה והיכולת טובה עבור רכב מסוגו.
גרסת הכניסה שנבחנה אינה מיועדת לשטח טכני, אולם היכולת לכסות מרחקים בשבילים בשטח, גם כאלה מאתגרים, טובה ונעימה.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה אך פחות מפתה משל הדור היוצא.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2024 משווק בישראל בשתי גרסאות המרכב – ארוכה וקצרה – עם מנוע אחד (290 כ"ס, V6) ובמגוון רמות גימור.
'אלטיטיוד' כוללת מערכת הנעה כפולה קוואדרה דרייב I, תאורת לד, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, מסך מולטימדיה 8.4 אינץ' ועוד.
'לימיטד' מוסיפה בורר מצבי נהיגה לשטח, גג שמש גדול, בקרת אקלים תלת אזורית בגרסה הארוכה, מסך מולטימדיה 10.1 אינץ', תפעול חשמלי למושב הנוסע, ריפודי עור ועוד.
'לימיטד פלוס' מוסיפה מערך מצלמות היקפי, אוורור מושבים ועוד.
גרסת ה-7 מקומות מוצעת גם ב'סאמיט ריזרב' המוסיפה מפרט שטח משופר הכולל מערכת הנעה קוואדרה דרייב II הכוללת הילוך כוח, דיפרנציאל מוגבל החלקה וקפיצי אוויר, חישוקי 21 אינץ', תצוגה עילית, אוורור במושבים מאחור, עיסוי במושבים הקדמיים ועוד.
-
בטיחות
ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים כסטנדרט.
'לימיטד פלוס' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית לתאונות בצומת.
'סאמיט ריזרב' מוסיפה שמירת הרכב במרכז הנתיב ומערך ראיית לילה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך מבחן דרכים מאומץ עמדה על 6.5 ק"מ לליטר בממוצע. נסיעה מעורבת, רגועה יותר ועם פחות קטעי שטח הניבה כ-8.5 ק"מ לליטר. לא מבריק.
-
סיכום
הצ'יף עושה עוד צעד קדימה לעבר המתחרים מאירופה.