לנד רובר דיסקברי 4 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לנד רובר דיסקברי 4 הוא יותר מתיחת פנים מאסיבית לדור השלישי, מאשר רכב חדש לחלוטין.
איכויותיו הגבוהות של הדיסקו 3 לא הצריכו יותר מעדכון מקיף לנקודות החלשות שלו במעבר לדור החדש.
העיצוב החיצוני דומה למדי לזה של הדיסקברי 3, אולם גרפיקה שונה ליחידות התאורה מקנות לדיסקו 4 מראה מודרני ונאה מבעבר.
עיצוב הפנים השתדרג גם הוא ורמת האיכות גבוהה מאוד, כמו גם רמות האבזור האופציונאליות. בתחילת הדרך הוצע הדיסקברי עם מנוע דיזל 2.7 ל' (190 כ"ס, מהדור הקודם) כשמעליו התווספה יחידת 3.0 ל' עם 245 כ"ס - שניהם עם תיבת 6 היל' אוט'.
ב-2012 בוצע עדכון באגף ההנעה - מנוע ה-3.0 חוזק מעט (255 כ"ס) ומנוע ה-2.7 ל' פינה את מקומו לטובת גרסה מוחלשת של מנוע ה-3.0 ל' (210 כ"ס) - כששניהם זכו לתיבת 8 היל' אוט' (עם בורר הילוכים בצורת חוגה, במקום ידית בעבר).
כל גרסאות הדיסקברי מצוידות במתלי אוויר, ב-7 מושבים וב-8 כריות אוויר - למעט גרסת הבסיס (3.0, S) שמציעה 5 מושבים ו-6 כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
רכב שטח קלאסי. לא מנסה להיות מעוצב יתר על המידה ובכך גם קסמו.
 
-
תא נוסעים ומטען
מאוד מרווח, ראות מצוינת מלפנים ומאחור, תא מטען גדול עם חמישה מושבים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל החדש חזק וחסכוני, הביצועים טובים וגם צריכת הדלק.
 
-
נוחות והתנהגות
עם מתלי האוויר מדובר במכונית נוחה במיוחד, גם בכביש וגם בשטח.
 
היא פחות מתאימה לחובבי מהירות בפיתולים, אבל גם שם תתנהג באופן נאות – למרות גמלוניותה המובנית.
 
-
תמורה למחיר
הדיסקברי 4 יקר אפילו ביחס לקטגוריה היוקרתית אליה הוא משתייך, אבל הוא מתבלט בזכות נוחות הנסיעה ויכולת השטח המשמעותית.
 
-
סיכום
בפסגת הקבוצה.