לנד רובר דיסקברי 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי, אשר הוצג בשנת 2016. בשנת 2020 עבר הדיסקברי מתיחת פנים מקיפה, ושיווק הדגם המחודש בישראל החל במהלך 2021.
עיצובית, השינויים מינוריים; ליחידות התאורה גרפיקה פנימית שונה מלפנים ומאחור, לפגושים עיצוב מעט שונה, וכעת יש גימור שחור במרכז דלת תא המטען.
בתא הנוסעים השינוי גדול יותר – מערכות המולטימדיה ("11.4) ובקרת אקלים עוצבו מחדש, וכך גם ידית ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה, גלגל ההגה ולוח המחוונים.
חומרי הדיפון שונים ואיכותיים מבעבר, הריפוד שודרג ובשורה השנייה נוספו פתחי אוורור גם מול היושבים, ולא רק מעליהם. המדף החשמלי הנשלף בתא המטען בוטל.
רוב המנועים הוחלפו במסגרת העדכון. כולם מוגדשים, בדיזל ובבנזין, לרובם נפח 3.0 ליטר במבנה 6 צילינדרים בטור, ומוטמעת בהם מערכת היברידית מתונה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של דיסקברי נאה, מעודן ומרוכך. פחות רבוע וקשוח, יותר מודרני.
-
תא נוסעים ומטען
השינויים בתא הנוסעים לא מאוד גדולים, אבל היכן שנעשו, השיפור ניכר. לצג המולטימדיה החדש רזולוציה עדיפה והממשק נוח וברור.
חסרה לנו ידית אחיזה צידית לשיפור נוחות העלייה למושבים הקדמיים.
השורה השנייה מרווחת מאוד – גם כאשר אדם בוגר יושב בשורה השלישית – והמושבים נוחים מאוד.
מנגנון קיפול מושבי השורה השנייה אינו נוח לתפעול, אך השורה השלישית מרווחת יחסית למקובל.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה טובה מאוד. המנוע שקט רוב הזמן ושיוט נעשה בטורים נמוכים יחסית. הגרסה הנבחנת, עם 250 כ"ס, אינה זריזה במיוחד, אבל לא חסר כוח בשום שלב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של הדיסקברי יוצאת מן הכלל טובה. כושר ספיגת השיבושים שלו מעולה ובידוד הרעשים מצוין. הישיבה הגבוהה מוסיפה לחוויה הייחודית והמושבים רכים ונעימים.
היכולת הדינמית טובה מאוד, אך נהיגה אגרסיבית מדי בפניות אינה מיתרונות הדיסקברי; תחת עומס מורגשת רכינת מרכב בולטת ובקרת היציבות מתערבת הרבה ומוקדם. המשוב מדוושת הבלמים חסר ומחייב הסתגלות.
בשטח תפקד דיסקברי ברמה גבוהה מאוד – הנוחות מצוינת, גם בשני המצבים הגבוהים של המתלים וזה ממש לא מובן מאליו. הבעיה העיקרית היא שהמתלים יורדים חזרה לגובה נסיעה רגיל באופן אוטומטי, ללא התרעה, כך שעלול להתרחש מפגש עם אבנים פזורות שהייתם בטוחים שתעברו מעליהן.
את הקטע היותר מאתגר במסלול – עלייה חדה יחסית, תחוחה, עם מדרגה גדולה בסופה – הדיסקברי לא הצליח לטפס. בקרת היציבות אינה ניתנת לניתוק. צמיגי שטח ייעודיים ישפרו את המצב פלאים.
-
תמורה למחיר
כשלעצמו, מחירו של הדיסקברי גבוה מאוד. אולם קשה לחשוב על דגם שמציע מערך יכולות כביש-שטח-פרימיום דומה - למעט דיפנדר, המחוספס יותר והמרווח-הרבה-פחות לשבעה. אולי לקסוס GX460, המוצע רק ביבוא מקביל ועם מנוע בנזין בלבד. פרט לאלו, דיסקברי חסר מתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
בישראל מוצע לנד רובר דיסקברי רק עם מנוע הדיזל, בשתי רמות הספק – 250 כ"ס או 300 כ"ס – ובארבע רמות גימור: שתיים בגרסה הרגילה (S או SE), שתיים במחוזקת (HSE או HSE Luxury).
-
בטיחות
לנד רובר דיסקברי נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים ו-75% בהגנה על הולכי רגל. נציין כי זהו מבחן ותיק ופחות מחמיר מהנהוג כיום.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בסיום המבחן הייתה 7.9 ק"מ/ל', נאה בהחלט בהינתן ממדי הרכב ותנאי השימוש.
-
מה חדש בלנד רובר דיסקברי 2023
אין עדכונים בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי-שטח נעים ונוח בכביש, ובעל יכולת שטח גבוהה מרוב רכבי הפנאי המקבילים במחיר.