לנד רובר ריינג' רובר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של ריינג' רובר, דגם הדגל המפואר של היצרן הבריטי, נחת בישראל בתחילת 2022.
הדגם החדש מבוסס על הרצפה החדשה של יגואר-לנד רובר MLA-Flex שתשרת דגמים חדשים בקבוצה, ותהווה בסיס לגרסאות חשמליות שיוצגו ב-2024.
הדגם החדש גדול מקודמו והמרכב קשיח בכ-50%, כך לנד רובר. לראשונה בדגם תוצע גרסת שבעה מושבים.
ריינג' רובר החדש משווק בישראל בשלב זה עם שתי גרסאות המרכב ועם שלוש גרסאות מנוע; בכולן תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה.
שני המנועים הם בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור ומוטמע בהם מערך היברידי מתון – האחד הוא בנזין המייצר 400 כ"ס ו-56.1 קג"מ (P400), השני הוא דיזל המפיק 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ (D350); מנוע נוסף הוא בנזין כפול-מגדשים 4.4 ליטר V8 המייצר 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ (P530).
לקראת סוף 2022 יגיעו לכאן שתי גרסאות היברידיות נטענות: מנוע חשמלי של 143 כ"ס, סוללה של 38.1 קוט"ש להספק כולל של 440 (גרסה P440e) או 510 כ"ס (גרסה P510e). לגרסאות אלה טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ.
במפרט הטכני היגוי לכל הגלגלים, קפיצי אוויר, טריין רספונס 2, מערכת אקטיבית לביטול רעשים ועוד.
ריינג' רובר החדש מוצע בשתי רמות גימור. ברמת הגימור 'HSE' תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית, סגירה רכה לדלתות; תפעול חשמלי לדלת האחורית, לווילונות הצללה, למושבים הקדמיים (שיש להם גם אוורור ועיסוי) ולאחוריים; למולטימדיה צג מרכזי קמור בגודל "13.1, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, מראה שמשקפת תמונת מצלמה; בקרת־אקלים ארבעה־אזורית, ריפוד עור, מערכת שמע של מרידיאן.
ברמת הגימור 'אוטוביוגרפי' מתווספים חישוקי "22, תא נוסעים מהודר יותר עם מושבים משופרים מאחור ומערכת שמע משודרגת עם 35 רמקולים.
-
עיצוב ונוכחות
ריינג' החדש אלגנטי מקודמו, מעוצב באמצעות משטחים חלקים וקווים זורמים. וכך, למרות שהרכב גדל, העיצוב החדש מרכך זאת ומקנה לו הופעה מכובדת ביותר.
-
תא נוסעים ומטען
הדלת הכבדה מפגינה בדרכה כי מדובר ברכב מושקע, הכניסה נוחה למרות שאין מדרגה, וסגירת הדלתות הרכה (ואקום) מוסיפה את המגע של רכב פאר.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד, וכך הראות לפנים. המושב מזמין ונוח.
סביבת הנהג מעוצבת באופן פשוט, אלגנטית כנדרש ומהודרת למראה. איכויות החומרים, ההרכבה והגימור מצוינות והאבזור עשיר.
הצג המרכזי טוב, גדול וברור. תפעול המערכות ידידותי, אבל לא בכל תחום
המרחב מאחור נדיב מאוד, בסיס המושב גדול ותומך וכך גם מסעד הגב.
ההערה היחידה מתייחסת למקום באמצע, בגלל מנהרת גל ההינע למטה ומסעד הגב הפוגמים במרווחים ובנוחות.
תא המטען גדול מאוד (725 ליטרים) ועשוי לעילא.
-
מנוע וביצועים
לדגם הנבחן מנוע טורבו-דיזל 3.0 ליטר עם מערך היברידי מתון (48 וולט), וזה מייצר 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ. התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה.
 
הרכב המגודל צובר מהירות באופן מרשים ביותר, ולא רק בכביש המהיר.
לא פחות חשוב: הוא מאוד נינוח בשיוט וגם תחת עומס שומר על רמת שקט ועידון גבוהה. פעולת התיבה חלקה ביותר.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הבסיסי של המתלים בריינג' רובר החדש נוטה לצד הרך של המשוואה.
בעיר הספיגה מצוינת, אך נוצר נדנוד קל. כשהמהירות עולה, הנדנוד מתעצם ויש להעביר את המתלים למצב ספורט - אשר משפר את הריסון. כך או כך, הנוחות מצוינת, ובידוד הרעשים משובח.
ריינג' יכול לנוע גם בכביש מפותל במהירות גבוהה מאוד – הוא פועל שם היטב, אבל לא נועד לכך.
כושר התמרון העירוני – למרות הממדים, הודות להיגוי הכפול – מכובד ביותר: 11.4 מטרים בלבד. ההגה טוב והבלמים מצוינים.
 
היכולת של הרכב הזה לנוע בשבילים כבושים עם תוואי לא־ידידותי היא מעל ומעבר, ממקמת מאוד מאוד גבוה בתור כלי טיולים משובח.
מה שמביא לסוג של בעיה: ריינג' רובר הוא רכב בעל יכולת שטח גבוהה ביותר, גם באזורים העוינים את הקוסמטיקה החיצונית שלו. וכך, בקלות יתירה ניתן לפגום בגימור הנאה, מה שעשוי לעלות בסכום לא קטן.
-
תמורה למחיר
ריינג' רובר הוא רכב מאוד יקר, גם ביחס לדגמים אחרים. מי שיכול להרשות לעצמו, ימצא רכב המציע מטוב כל העולמות ועושה זאת ברמה משל עצמו.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הייתה 11 ק"מ לליטר, בהחלט נתון נאה לרכב שכזה, גם 15 ק"מ/ל' בשיוט.
-
מה חדש בלנד רובר ריינג' רובר 2022
תחילת שיווק הדור החדש בארץ בינואר 2022.
-
סיכום
ריינג' רובר מביא יכולות וביצוע ברמה ללא תחרות – ויש לכך מחיר מאוד גבוה.