דגם חדש
ריינג' רובר נחנך ב-1970 והיה לדגם השני של לנד רובר, נבנה במקורו עם שלוש דלתות ובאופן שניתן לנקותו מבוץ גם עם צינור. בפנים, הכוונה. ב-1992, לאחר השקת דיסקברי ועם מתיחת הפנים של הדור השני של הדגם, היה ריינג' רובר לרכב מפואר ממש. הדור השלישי (2001) הביא דגם שונה בתכלית, וגם הדור הרביעי (2012) שודרג טכנולוגית, ונוספו לו גרסה מוארכת, רמת גימור מפוארת ביותר ('אוטוביוגרפי').
הדגם החדש מבוסס על הרצפה החדשה של JLR (יגואר-לנד רובר) MLA-Flex שתשרת דגמים חדשים בקבוצה, תהווה בסיס לגרסאות חשמליות שיוצגו ב-2024.
הדגם החדש גדול מקודמו. בסיס הגלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ, ל-299.7 ס"מ בגרסה הרגילה, 319.7 ס"מ בארוכה; האורך התארך מעט פחות, ב-5 ס"מ ל-505 ול-525 ס"מ בהתאמה. הרוחב התרחב ב-6.3 ס"מ ל-205 ס"מ נרחבים מאוד והגובה גבה ב-3.5 ס"מ ל-187 ס"מ לא נמוכים כלל. המרכב קשיח בכ-50%, כך לנד רובר.
הדגם החדש מתייחד בעיצוב מעודן מזה של הפורש, עם משטחים חלקים וקווים מעוגלים. לראשונה בדגם תוצע גרסת שבעה מושבים.
גרסאות מרכב, מנוע
ריינג' רובר החדש משווק בישראל בשלב זה עם שתי גרסאות המרכב ועם שלוש גרסאות מנוע (מתוך סך כולל של שמונה); תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, הנעה כפולה.
שני המנועים הם בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור ומוטמע בהם מערך היברידי מתון – האחד הוא בנזין המייצר 400 כ"ס ו-56.1 קג"מ (P400), השני הוא דיזל המפיק 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ (D350); מנוע נוסף הוא בנזין כפול-מגדשים 4.4 ליטר V8 (שמקורו בב.מ.וו) המייצר 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ (P530). משך ההאצה של גרסאות אלה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.8 שניות, 6.1 שניות ו-4.6 שניות בהתאמה.
לקראת סוף 2022 יגיעו לכאן שתי גרסאות היברידיות נטענות: מנוע חשמלי של 143 כ"ס, סוללה של 38.1 קוט"ש להספק כולל של 440 (גרסה P440e) או 510 כ"ס (גרסה P510e). לגרסאות אלה טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ.
במפרט הטכני, בנוסף, היגוי לכל הגלגלים, קפיצי אוויר, טריין רספונס 2, מערכת אקטיבית לביטול רעשים.
רמות גימור, מחירים
ריינג' רובר החדש מוצע בשתי רמות גימור. ברמת הגימור 'HSE' תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית, סגירה רכה לדלתות; תפעול חשמלי לדלת האחורית, לווילונות הצללה, למושבים הקדמיים שיש להם אוורור ועיסוי ולאחוריים; צג מרכזי קמור בגודל "13.1, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, מראה שמשקפת תמונת מצלמה; בקרת־אקלים ארבעה־אזורית, ריפוד עור, מערכת שמע של מרידיאן.
ברמת הגימור 'אוטוביוגרפי' חישוקי "22, קליפרים שחורים, פנים מהודר יותר עם מערכת שמע משודרגת עם 35 רמקולים ומושבים משופרים מאחור.
המחירים לגרסאות הבנזין והדיזל 3.0 ליטר ב-'HSE' הם 1,299,000 שקלים, 1,399,000 שקלים ב'אוטוביוגרפי'; מחיר גרסת 4.4 ליטר ב'אוטוביוגרפי' בלבד הוא 1,489,000 שקלים; תוספת לגרסה המוארכת: 70,000 שקלים.